Za ocenu poslovnih mogućnosti bitni su kvalitativni i ili kvantitativni činioci. Kvantitativni činioci su troškovi, prihodi ili rezultati. Kvalitativni činioci su očuvanje tržišne pozicije, izbegavanje nepoželjnog rizika i drugo. Sa aspekta donošenja odluka i ostvarenja postavljenih ciljeva posebno je važno razlikovati dugi rok kao vremenski period u okviru koga su svi faktori proizvodnje varijabilni i kratak rok kao vremenski period u okviru koga se svi faktori proizvodnje mogu podeliti na fiksne i varijabilne. Precizno se ne može odrediti trajanje ni dugog, ni kratkog roka, jer zavisi, pre svega, od tipa preduzeća, grane kojoj pripada, delatnosti i drugih specifičnih faktora. Kratak rok može biti period od samo nekoliko dana (na primer za cvećare), do godinu dana u kapitalno intenzivnim granama. U izlaganjima, pažnja je posvećena odlukama koje se donose u kratkom roku. Kratkoročne odluke su usmerene na što bolje iskorišćavanje raspoloživih resursa preduzeća u datim uslovima, bez menjanja proizvodnih kapaciteta, kako bi se realizovale predviđene aktivnosti preduzeća. Nasuprot njima, dugoročne odluke su obično strateškog karaktera i njihove najvažnije karakteristike su da pokreću vrlo značajne iznose sredstava, menjaju proizvodno prodajni kapacitet i proizvodnu orijentaciju i tangiraju opšte ciljeve preduzeća, odnosno određuju dugoročni rentabilitet i dugoročnu finansijsku sigurnost preduzeća.