Sa aspekta upravljačkog računovodstva, proces donošenja poslovnih odluka podrazumeva pet etapa. Započinje prikupljanjem podataka i određivanjem relevantnih budućih troškova i prihoda. Najprihvatljivija alternativa zavisi od tipa odluke, ograničenih resursa i raspoloživih kapaciteta. Nakon primene odluke, važno je sagledati povratne informacije za sve etape donošenja odluke i tada proceniti uspešnost odluke. Kriterijumi koji se koriste za izbor najpovoljnije alternative zavise od vrste odluka koje se donose. Razlikujemo tri vrste odluka. Prva vrsta odluka utiče na troškove. Primer su dileme proizvoditi ili kupovati, zatvaranje dela preduzeća ili fabrike. Kod ovih odluka kriterijum za izbor najpovoljnije alternative je najniži diferencijalni trošak. Druga vrsta odluka su one koje pogađaju troškove i prihode, kao na primer prodati ili prerađivati dalje, uvođenje novog proizvoda, prihvatanje nove porudžbine. Kod ovih alternativa bira se ona sa najvećim diferencijalnim dobitkom. Treća vrsta odluka su one koje utiču na troškove, prihode i angažovani kapital. To su investicione odluke i nisu predmet razmatranja kod tekućeg alternativnog poslovnog odlučivanja. Kod ovih odluka kriterijum za izbor najpovoljnije alternative je najveći diferencijalni prinos.