Upravljanje usklađenošću poslovanja, komplajens, predstavlja proces definisanje mera i politika koje treba da obezbede da se poslovanje organizacije obavlja u skladu sa zakonskim i svim drugim relevantnim propisima. Organizacija treba da realizuje poslovanje u skladu sa svim relevantnim propisima bilo da je reč o zakonskim propisima, propisanim standardima, obavezama i odgovornostima koje proističu iz ugovorenih odnosa i slično. Upravljanje usklađenošću poslovanja predstavlja kontinuirani proces koji obuhvata aktivnosti od prikupljanja i analize relevantnih propisa, definisanje mera i politika za pridržavanje, odnosno poslovanje u skladu sa aktuelnim propisima, sprovođenje kontrole i izveštavanje o usklađenosti poslovanja organizacije. Promena regulative i propisa utiče na povećanje rizika pojave neusklađenosti poslovanja organizacije. Komplajens kao takav predstavlja drugu liniju odbrane koju rukovodstvo uspostavlja kako bi ostvarilo postavljene ciljeve organizacije. Veoma značajan segment uparvljanja usklađenošću poslovanja jeste nadzor nad rizicima neusklađenosti sa propisima i izveštavanje višeg rukovodstva o potencijanom poslovanju koje nije usklađeno za regulativom. U slučaju identifikovanja postojanja neusklađenosti poslovanja mogu biti donete različite mere kao što su opomene, novčano sankcionisanje i preduzimanje mera od strane nadležnih državnih organa.