стране Украјине, зависи од многих фактора, од којих је најважнији правна могућност имплементације међународноправног акта у националном законодавству земље. Тако су Конвенција о заштити права човека и основних слобода коју је ратификовала Украјина, и Протоколи уз њу, у складу са чланом 9. Устава Украјине постали интегрални део законодавства Украјине и имају већу правну снагу у односу на друге његове акте. У Украјини су на законодавном нивоу дефинисани и правни основи за примену одлука Европског суда за људска права од стране судова Украјине. Украјина је признала као обавезујућу његову јурисдикцију по свим питањима која се тичу тумачења и примене Конвенције о заштити права човека и основних слобода, а такође потребу да судови, при разматрању предмета, примењују, као изворе права - наведену Конвенцију и одговарајућу праксу тога Суда. Тако је Конвенцију о заштити права човека и основних слобода и праксу Европског суда за људска права непосредно применио Уставни суд Украјине у више од 20 решења, а посредно - у приближно стотину одлука. При том "водеће место" на том списку заузима члан 6. Конвенције, "Право на правично суђење". Што се тиче коришћења норми законодавства Европске уније у пракси Уставног суда Украјине, неопходно је рећи да се до момента ступања Украјине у Европску унију, законодавство Уније на њеној територији сматра иностраним, то јест таквим, које нема обавезујућу снагу и директно дејство. У вези с тим, у земљама, које тек теже да буду чланице Европске уније, и где њено право још нема обавезујућу снагу, уставни судови имају могућност да при остваривању својих овлашћења само узму у обзир законодавство Европске уније и тумачења Суда Европске уније, стварајући тако проевропску доктрину "усклађујуће интерпретације између националног и европског права". Примери овакве "усклађујуће интерпретације" већ постоје и у пракси Уставног суда Украјине. На пример, Одлука о заштити права корисника кредитних услуга - правни ставови положени у основу ове одлуке израђени су уз узимање у обзир законодавства Европске уније, и то: Директиве ЕУ о кредитним споразумима за кориснике, као и Директиве ЕУ о неправедним врстама трговинске праксе. У овом тренутку постоји још низ примера одлука Уставног суда Украјине у којима се он непосредно позива на норме законодавства Европске уније. Осим тога, информационо-аналитички материјали које припрема Секретаријат Уставног суда Украјине за расправу по предмету, често садрже опис одговарајућег законодавства Европске уније, као и његова тумачења од стране Суда Европске уније, који ако и нису непосредно одсликани у одлукама Уставног суда Украјине, представљају предмет њиховог дубоког истраживања и несумњиво утичу како на образложење одлуке, тако и на њен резолутивни део.