и гаранција. Такву праксу је више пута Уставни суд Украјине прогласио неуставном. Али, све до 2011. године, сваке године, Уставни суд Украјине се суочавао са једним те истим питањима смањења социјалних давања најновијим законом о државном буџету Украјине. Године 2011, Врховна рада Украјине је другачије регулисала тај проблем, и то: у Закону Украјине "О државном буџету Украјине за 2011. годину" дала је Влади Украјине овлашћења да утврђује начин извршења социјалних закона. Уставни суд Украјине је наведене одредбе Закона прогласио уставним10, полазећи, пре свега, од тога да социјално-економска права предвиђена Законом - нису апсолутна. Механизам реализације ових права зависи од економског благостања државе и држава га може изменити, између осталог, због немогућности да их финансијски обезбеди путем пропорционалне прерасподеле средстава, са циљем да се сачува баланс интереса целог друштва. Осим тога, примена оваквих мера може да буде условљена потребом да се спрече или отклоне реалне претње економској безбедности Украјине, што представља најважнију функцију државе. Истовремено, по мишљењу Уставног суда Украјине, та ограничења треба да остварује држава у одређеним границама. Тако, Уставни суд Украјине је констатовао да је недопустиво успостављање таквог правног регулисања социјалних закона према коме ће величина пензија, других социјалних исплата и помоћи бити испод нивоа дефинисаног у трећем делу, члан 46. Устава Украјине, то јест неће омогућити да се осигурају одговарајући услови за живот личности у друштву и да се сачува њено људско достојанство, што је у супротности са чланом 21. Основног закона Украјине. Уставни суд Украјине је, тако, дошао до закључка да је промена механизма обрачунавања одређених врста социјалних исплата и помоћи по Уставу допустива, међутим, само до оних граница при којима се у сумњу може довести сама суштина садржине права на социјалну заштиту. Правни став у погледу обавезе државе да обезбеди друштвене потребе у сфери социјалне заштите на терет средстава државног буџета Украјине, а полазећи од финансијских могућности државе, потврђен је и у Одлуци Уставног суда Украјине од 25. јануара 2012. године, у којој је речено да је држава дужна да праведно и непристрасно расподељује друштвено богатство међу грађанима и територијалним заједницама и да тежи избалансираности буџета Украјине. При томе, ниво државних гаранција права на социјалну заштиту треба да буде сагласан са Уставом Украјине, а циљ и средства измене механизма обрачунавања социјалних исплата и помоћи треба да буду сагласни принципима пропорционалности и правичности. При томе, Уставни суд Украјине је такође узео у обзир правни став, који је формулисао 27. новембра 2008. године, по коме држава не може самовољно да се одрекне финансијских обавеза које је преузела на себе, а које су предвиђене законима и другим нормативно-правним актима, него треба да делује ефикасно и одговорно у оквирим