"Европска конвенција за људска права"), које представља јуриспруденцију ЕСЉП. Приликом анализирања развоја доктрине о правима из области социјалне заштите коју је израдио Уставни суд Републике Литваније, могуће је тај развој поделити на више периода. У почетку деловања Уставног суда, тумачени су садржај и својства ових права, као и мера државних обавеза у зајемченим правима, што је постепено довело до увођења концепта нераздвојивости и међусобне повезаности свих људских права и слобода. Уставни суд је у више наврата одлучивао и о усклађености законских аката којима су смањена извесна Уставом зајемчена права из области социјалне заштите, када то смањење није било последица економске кризе. Ипак, може се рећи да од 2002. године, јуриспруденција Уставног суда разрађује доктрину ограничавања права из области социјалне заштите у време економске кризе. 3. Уставна доктрина којом се ограничавају права из области социјалне заштите у време економске кризе Јуриспруденција Уставног суда стварала је доктрину којом се ограничавају зајемчена права из области социјалне заштите за време економске кризе, а период формирања ове доктрине може се поделити на две фазе: од 2002. до 2006. године, када је Уставни суд одлучивао о уставности правних аката којима су смањена зајемчена права из области социјалне заштите, због последица тзв. "руске економске кризе" на развој економије државе Литваније (у овом периоду, Уставни суд је усвојио неколико одлука којима је започето формирање ове доктрине); и од 2009. године до данас, када је Уставни суд формирао уставну доктрину којом се ограничавају зајемчена права социјалне заштите због последица глобалне економске кризе по економију државе Литваније. 3.1. Развој уставне доктрине о правима из области социјалне заштите у периоду од 2002. до 2006. године Уставни суд је почео да формира доктрину економске кризе приликом одлучивања о различитим питањима која су се тицала исплате пензија, па поред осталог и о њиховом смањењу. Та питања су се јавила због последица регионалне кризе, назване "руска криза" (1999-2002), која је изазвала смањење фондова у неким областима, па и смањење неких од зајемчених социјалних права. У својој одлуци од 23. августа 2005. године, Уставни суд је запазио да је општепознато да је 1998. године, као и касније, дошло до изузетно тешке економско-финансијске ситуације у Литванији која је, пре свега, била одређена економско-финансијском кризом у Русији, као и другим спољним факторима, који су се веома негативно одразили на економско-финансијске системе различитих држава, па и Литваније. Познато је да у државном буџету 1999. године није прикупљен изузетно велики део фондова потребних за финансирање образовања и здравствене и социјалне заштите, као и за друге потребе друштва и државе и извршавање други