депутате Украјине" у погледу равномерног приписивања иностраних изборних јединица свим једномандатним изборним окрузима, образованим на територији престонице Украјине - града Кијева. Проглашавајући ову норму неуставном, Уставни суд Украјине је полазио од принципа једнаког бирачког права, чије се деловање обезбеђује не само једнаким за све грађане основама учешћа у изборима и постојањем једнаког броја гласова код њих, него и правно једнаким утицајем тих гласова на резултате избора и правом бирача да бира кандидата уз поштовање принципа заступања, што није било осигурано датим одредбама тог Закона. 2.2. Настављајући тему заштите права и слобода човека и грађанина, може се навести још неколико питања, која су била предмет разматрања Уставног суда Украјине у последње време. Тако су предмет уставне контроле 2011. године били правни односи потрошачког кредитирања, и то: правни односи о заштити права корисника кредитних услуга при закључењу и извршењу уговора о давању кредита, а 2013. године правни односи који настају између физичких лица-потрошача, банака и других финансијских установа по питањима плаћања пенала. Уставној контроли су подвргнути и правни односи везани за заједничку својину супружника са аспекта да ли је могуће у објекте права такве својине сврстати оснивачки капитал и имовину приватног предузећа (2012. година); правни односи у сфери реализације уставних права на информацију и немешање у лични и породични живот човека (2012. година); правни односи за обезбеђење извршења обавеза од стране пореског обвезника (2012. година); правни односи у сфери спречавања и сузбијања корупције (2012. година). Уставни суд Украјине такође је решавао питања везана за функционисање Врховне раде Украјине. У тим предметима вршена је уставна контрола норми закона о поступку избора председника Врховне раде Украјине, о могућности одузимања права народним депутатима Украјине да Врховној ради Украјине подносе нацрте закона о денонсирању међународних уговора Украјине. У истом том периоду Уставни суд Украјине је донео такође четири закључка о уставности Нацрта закона о вршењу измена у Уставу Украјине: од тога су два била о институтима неприкосновености председника Украјине, народних депутата Украјине, судија судова опште јурисдикције и судија Уставног суда Украјине; један је био у вези са питањима остваривања контроле од стране Обрачунске коморе Украјине а у име Врховне раде Украјине, и то контроле прилива средстава у државни буџет Украјине и њиховог коришћења, а последњи од закључака се односио на питање реорганизације судског система Украјине. 3. Функционисање Уставног суда Украјине у светлу међународних стандарда. 3.1. Пракса примене норми међународног права од стран