по Уставу допустива, међутим, само до оних граница при којима се у сумњу може довести сама суштина садржине права на социјалну заштиту. Правни став у погледу обавезе државе да обезбеди друштвене потребе у сфери социјалне заштите на терет средстава државног буџета Украјине, а полазећи од финансијских могућности државе, потврђен је и у Одлуци Уставног суда Украјине од 25. јануара 2012. године, у којој је речено да је држава дужна да праведно и непристрасно расподељује друштвено богатство међу грађанима и територијалним заједницама и да тежи избалансираности буџета Украјине. При томе, ниво државних гаранција права на социјалну заштиту треба да буде сагласан са Уставом Украјине, а циљ и средства измене механизма обрачунавања социјалних исплата и помоћи треба да буду сагласни принципима пропорционалности и правичности. При томе, Уставни суд Украјине је такође узео у обзир правни став, који је формулисао 27. новембра 2008. године, по коме држава не може самовољно да се одрекне финансијских обавеза које је преузела на себе, а које су предвиђене законима и другим нормативно-правним актима, него треба да делује ефикасно и одговорно у оквирима важећег буџетног законодавства. Још једна категорија предмета коју прилично често разматра Уставни суд Украјине, а на којој желим да се задржим, јесу предмети везани за бирачко право. Једно од најважнијих питања за Украјину, као и за било коју демократску државу, је поштовање права грађана да бирају и буду бирани у органе државне власти и органе локалне самоуправе. Традиционално, ова питања се постављају пред Уставним судом Украјине уочи или после одржавања редовних или ванредних избора. У Украјини су 28. октобра 2012. године одржани редовни избори за Врховну раду Украјине, што је условило читав низ уставних иницијатива поднетих Уставном суду Украјине. Међу одлукама Уставног суда Украјине, донетим по овим питањима, између осталог је била донета Одлука од 5. априла 2012. године, којом је неуставном проглашена одредба Закона Украјине "О изборима народних депутата Украјине" од 17. новембра 2011. године о могућности истовременог стављања једног истог лица на изборну листу кандидата за народне депутате Украјине, како у општедржавном многомандатном округу, тако и у једномандатном изборном округу. Уставни суд Украјине је дошао до таквог закључка зато што таква норма Закона крши принцип владавине права, пошто не обезбеђује остваривање принципа правде и једнакости у изборном поступку. Значајна је у вези са тим и чињеница да је Уставни суд Украјине већ проглашавао такво правно регулисање неуставним по истом основу 1998. године, међутим, без обзира на то, Врховна рада Украјине је поново усвојила очигледно неуставне одредбе Закона. На тему избора односила се и Одлука Уставног суда Украјине од 4. априла 2012. године, којом су проглашене неуставним одредбе Закона Украјине "О изборима за народн