Klijentovo kontrolno okruženje predstavlja stavove i akcije rukovodstva i upravnog odbora u pogledu interne kontrole. Cilj revizora u razmatranju klijentovog kontrolnog okruženja je da stekne razumevanje stavova i akcije rukovodstva, a koji se odnose na: filozofiju rukovodstva i stil rukovođenja, organizacionu strukturu klijenta, metode koje se koriste pri komuniciranju sa osobljem, kontrolne metode rukovodstva, funkciju interne revizije, personalne politike i procedure, eksterne uticaje na klijenta i drugo. Celokupan sistem internih kontrola zavisi od spremnosti uprave da se ozbiljno bavi sistemom internih kontrola. Kao primer kontrolnog okruženja možemo uzeti preduzimanje disciplinskih mera protiv onih koji krše uspostavljene kontrolne procedure. Ako rukovodstvo ne preduzima ništa po tom pitanju, odnosno ako je slabo kontrolno okruženje, onda će celokupni sistem internih kontrola slabo funkcionisati. I suprotno, ako se poštovanju internih kontrola u preduzeću pridaje velika pažnja, onda će i pojedinačne kontrole biti doslednije sprovođene. Drugim rečima, nije dovoljno da na papiru piše da postoji neka interna kontrola.