Kako je to isticao teoretičar Volf to je država "materijalne narodom vezane pravde" u pojam pravne države se unosi vrednosni sistem nacionalsocijalizma. U takvom vrednosnom sistemu izmenjena je pozicija pojedinca kao društvenog subjekta, pozicija prava i zakona i izmenjena uloga državne vlasti. 3. Izmenjena pozicija pojedinca kao subjekta u društvu Kao najveća vrednost u nacionalsocijalizmu postavljen je narod, a ne individua. Ona same za sebe ne predstavljaju vrednost već je to, tek, kad se posmatra kao nerazdvojni član zajednice. Od strane nacionalsocijalističkih pravnih teoretičara isticano je da je pojedinac bolje zaštićen u nacionalsocijalizmu nego u društvima liberalnog tipa. Dok materiju liberalne pravne države čine slobode i princip jednakosti, dotle u nacionalsocijalističkoj pravnoj državi prisutan je princip kolektiviteta nad individualitetom. Supstancu nacionalsocijalističke pravne države čini narod kao celina - das Volk (jedini stvarni subjekt u društvu) i der Fuhrer lider, vođa kao jedino konkretno otelotvorenje narodne volje, narodnog uma i narodne pravde. Narodna - nacionalsocijalistička pravda može biti svako delovanje koje je u službi zajednice, a Firerova volja je u tom smislu najviše moralno načelo. 4. Drugačiji pogled na pravo i zakon U državnopravnom nacionalsocijalističkom poretku skoro da nestaje svaka distinkcija između prava, zakona, uredbe, pravilnika, naredbe ili ukaza. Većina nabrojanih pravnih akata se "uliva" u nacionalsocijalistički pojam prava. Takvo pravo se svodi na valuntarizam vođe. Iz takvog ugla posmatranja prava, navodi na zaključak da je pravedno sve što je Firerova volja. Kelrojter ističe da: "Uprkos tome, u nacionalsocijalističkoj pravnoj državi ne deluje svako izvršenje Firerove volje kao zakon. Da bi delovala kao zakon, Firerova volja mora biti ogrnuta u formu zakona." 5. Promenjena pozicija državne vlasti U ovakvom tipu vlasti egzistira kao rukovodno i jedino prihvatljivo načelo jedinstva vlasti. U vođinoj ličnosti se spajaju i država i vlast i narod. Potpuna dominacija volje Firera nad državom, narodom, partijom, pojedincem, pravom predstavlja najekstremniju teoriju identiteta države i prava. "Njen potkontekst predstavlja ukidanje države kao jednog istorijskog realiteta, čak i u tradicionalnom smislu organizovane vlasti. Takav se trend na područjima teorije prava i "filozofije države pokazuje kroz kritički "tretman" Hegelove filozofije." Može se zaključiti da najvažnije načelo pravde u nacionalsocijalističkoj državnoj tvorevini je bilo: sve je ispravno, sve je pravedno što je u službi nacionalsocijalizma. Nacionalsocijalistička teorija je bila obojena spisateljstvom o novom pravu i državi, a stvarnoj pravdi, o nacionalsocijalističkom sadržaju pravne države. Nedostatak shvatanja o nacionalsocijalističkoj pravnoj državi je nepostojanje konkretne teorije o takvom tipu države. Nikad nije do kraja obznanjeno u čemu leži nacionalsocijalistički sadržaj pravde. Zapažanje da "to što je Firer - država donela sa sobom najmanje podseća na bilo koji oblik pravde usađen u iskustvu čovečanstva" posve je tačno. O zlu nacionalsocijalizma posvećeni su tomovi literature, o zlu koje je uzdrmalo budućnost ljudskog roda i svih temeljnih vrednost