Knjiženje nabavke robe prolazi kroz četiri faze. U prvoj fazi potrebno je proknjižiti nabavku robu. U prvom fazi zadužuje se račun vrednost robe po obračunu dobavljača za iznos vrednosti robe bez poreza na dodatu vrednost, zatim se zadužuje račun poreza na dodatu vrednost u ulaznim računima i odobrava se račun obaveza. Ako je reč o fakturi dobavljača odobrava se račun dobavljača u zemlji, ako faktura nije stigla onda se odobrava račun dobavljači za nefakturisane obaveze. U drugoj fazi potrebno je proknjižiti zavisne troškove nabavke na dugovnoj strani računa zavisni direktni troškovi nabavke, uz zaduživanje i računa poreza na dodatu vrednost ukoliko je na fakturi iskazan navedei porez i odobravanje računa iz klase obaveza. Ako je za zavisne troškove nabavke stigla faktura onda se odobrava račun dobavljača, a ako faktura nije stigla, nego su troškovi obračunati onda se odobrava račun razgraničeni zavisni troškovi nabavke. U trećoj fazi dolazi do formiranja nabvne vrednosti robe na dugovnoj strani računa obračun nabavke robe, uz zatvaranje računa vrednost robe po obračunu dobavljača i zavisni troškovi nabavke. U poslednjoj četvrtoj fazi potrebno je robu evidentirati u određenom objektu. Smeštanje robe može se vršiti u magacinu po nabavnoj ceni, u skladištu po prodajnoj ceni jedan i u prodavnici po prodajnoj ceni dva. Ako se roba smešta u skladište mora se izračunati i evidentirati razlika u ceni. Ako se roba smešta u prodavnicu neophodno je izračunati i evidentirati razliku u ceni i porez na dodatu vrednost za robu u prodavnici.