stvari je uvek već istoveremeno pitanje o onome koji pita, tj. njemu svojstvena upitnost kao način njegovog bića. Ispitivanje koje je ovde na delu nije ispitivanje nekog objekta, niti osiguravanje izvesnosti već je razvijanje radikalne budnosti tubitka u njegovom biti tu. Ova intimnost koju tubitak ima sa upitanošću dolazi od fakta da je tubitkovo biti tu uvek već u upitanosti, ali ova situacija je pokrivena modalitetima bića koje Hajdeger naziva onim se - kako se misli. Situacija o kojoj je ovde reč nije samo upitnost već je je tubitkovo boravljenje u upitnosti. Sa druge strane, neophodno je doći do pogleda na samu ovu intimnost, što obično nazivamo samosvest (ali biti budan i biti svestan nistu za Hadjegera isto). Radikalna budnost jeste ono što nas izvlači iz publike i njenog se, tako da možemo biti u stanju da pitamo radikalno. Ovo dolazi od same tubitkove egzistencije, ona ispituje sebe u svojoj upitnosti tako da upitnost sama dolazi u pogled, u oči. Tubitak ne mora da ide dalje u istraživanju od svoga tu, stvar ne leži negde tamo - sve je već tu. Kako su filozofiji tradicije uglavnom prekrili upitanost onda je zadatak kritike tracije (destrukcije) da oslobodi egzistenciju tubitkovog biti tu - stvar ispitivanja je uvek već tu jer je tu tu tubitka - egzistencija, odakle ovo istraživanje kreće i kome se mora vratiti polazeći od upitnost, krećući se njome i vraćajući se njoj kao onoj koja leži u središtu tubitka. Banalno je tvrditi da mogućnost postavljanja pitanja zavisi od onoga koji pita. Međutim, pri tome se zaboravlja šta se zapravo čini i u kakvom držanju se mora moći biti e da bi se postavilo pitanje, da bi se ispitivalo strogo. Pitanje dovoljno formulisati pitanje iz vedra neba da bi se filozofski ispitivalo, već treba biti u poziciji da se pitanje postavi, mora se stupiti u područje iz kojeg se uopšte može pitati. Dakle, mogli bismo reći da se mora biti na određeni način da bi se datom biti odgovarajuće pitanje moglo i postaviti. Drugim rečima, neka pitanja se ne mogu ni postaviti ukoliko se nije na određen način, ukoliko se ne držimo shodno samoj stvari