Zaštita dohotka poljoprivrednika može se ostvarivati ne samo intervencijama države na strani ponude, već i merama usmerenim na povećanje tražnje za poljoprivredno-prehrambenim proizvodima, kao drugog osnovnog elementa tržišta. Mere, odnosno programi povećanja tražnje imaju za cilj porast proizvodnje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda ili, pak, porast cena pri realizaciji ovih proizvoda na tržištu. Najčešći mehanizmi kojima se osigurava proširenje tražnje na domaćem tržištu su subvencionisanje troškova ishrane i1i direktna kupovina i distribucija hrane od strane velikih institucionalnih potrošača kao što su vojska i bolnice, uključujući, u novije vreme, i direktnu pomoć u hrani ugroženim domaćinstvima. Kao što može da se vidi na grafikonu, navedenim programima se povećava tražnja sa nivoa te nula koji označava platežno sposobnu tražnju, na nivo te jedan, koji odgovara iznosu ukupne potrošnje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda, uz subvencije države. Porast tražnje uslovljava i porast cena proizvoda sa nivoa ce nula na nivo ce jedan. Uled skoka cena smanjuje se platežno sposobna tražnja na nivo ku dva. Povećanje tražnje na domaćem tržištu može se postići i alternativnom upotrebom poljoprivrednih proizvoda, na primer za proizvodnju biogoriva. Na povećanje ukupne tražnje za poljoprivredno-prehrambenim proizvodima može se uticati i povećanjem izvoza, odnosno uključivanjem i na međunarodno trzište.