spoznaje i idejn . I ako je spoznaja ono najblize idejama one se nikada i ni pod kojim uslovima ne mogu svesti na mišljenje. Mišljenje je ono sto u najvećoj mogucoj meri otvara ideje u njihom bitku ali ih ni na koji način ne postavlja. Mogli bi reći da kao sto je pojedinačna stvar to što jeste zahvaljujuci ideji, ali i nikada ne može predstav1jati potpuno ostvarenje ideje, tako je i ljudska umnost određena umnošću celine, bitka, i nikada je ne može u potpunosti ostvariti. Parmenidova argumentacija se krece na sledeci način. Svaka misao je misao nečega. Ono sto je predmet neke misli je ono što ta misao misli na način jednog iznad mnogih, a to može biti samo ideja. Ako je svaka misao misao ideje, onda je svaka ideja misao ideje. Time izgleda Parmenid zeli reći da se gubi ideja kao jedna, te počinje beskonačni regres. Parmenid se tu ne zadržava već nastavlja tvrdeći da ako je sve ideja, misao, onda sve misli, jer ono što je kao ono u čemu učestvuje mora biti i samo takvo, a ako nije takvo onda je sebi protivrečno, odnosno sve je misao koja nemisli,što bi bilo apsurdno. Četvrti argument - ideja kao paradigma. Nasuprot ideji kao misli Sokrat sada postvlja ideje kao uzore, paradigme koji postoje u prirodi, a da ona druga po "njima sliče i jesu nalike, te da sudelovanje onih drugih u idejama nije ništa drugo do biti im nalik" (132d2-4). U ovom argumentu Parmenid ne traži da se na ideje i stvari gleda isto kao što je bio slučaj u drugom argumentu, već nudi razlog zasto je to moguće. Parmeid ovu tezu tumaci tako sto dovodi u vezu ideju i stvar koja joj je slična na nacin da ako je stvar slična ideji u meri u kojoj je, toliko je ideja slična stvari, te tako opet svodi ideju na jednu od stvari koja je slična drugoj stvari, a posto je slično slično na temelju sličnosti, onoga jednog iznad mnogih, onda se mora javiti nova ideja i tako u nedogled. Opet se pojavljuje dvostruki zahtev - posmatrati ideju kao ideju i kao stvar. Tako se pokazuje da sličnost nije način zahvatanja, uzimanja učesca u ideji "već treba traziti nesto drugo čim