U tabeli 2.2 dati su podaci za koeficijente apsorpcije nekih materijala i konstrukcija, kao i za slušaoce i stolice. Svi podaci u tabeli dobijeni su merenjem i imaju široku praktičnu primenu. Vrednosti se odnose na šest standardnih frekvencija. Podaci za znatno veći broj materijala i konstrukcija mogu se naći u priručnicima (građevinskim, arhitektonskim) koji služe za proračune. Tabela 2.2. Koeficijenti apsorpcije zvuka R. br. Vrsta materijala Koeficijenti apsorpcije 125 Hz 250 Hz 500 Hz l kHz 2 kHz 4 kHz 1. Opeka, prirodna ili bojena 0,05 0,05 0,04 0,02 0,04 0,05 2. Beton (gladak) 0,01 0,01 0‚02 0,02 0,03 0,03 3. Malterisan zid od opeke ili betona 0,01 0,01 0,02 0,02 0,03 0,03 4. Drvo 16 mm, sa ispunom od poroznog materijala, na 5 cm od zida 0,35 0,20 0,10 0,05 0,05 0,05 5. Parket na drvenom patosu 0,2 0,15 0,1 0,1 0,1 0,1 6. Zavese nabrane (prosek) 0,1 0,15 0,3 0,4 0,5 0,6 7. Perforirane gipsane ploče 0,3 0,5 0,65 0,65 0,5 0,3 8. Meki lesonit zalepljen na zid 0,15 0,25 0,4 0,5 0,5 0,4 9. Isto, ali na drvenoj podkonstrukciji 0,3 0,5 0,65 0,7 0,7 0,6 10. Prozorsko staklo 0,1 0,04 0,03 0,02 0,02 0,02 11. Tepih srednje debljine 0,05 0,08 0,2 0,3 0,35 0,4 12. Površina koju zauzimaju kožne fotelje 0,45 0,55 0,6 0,6 0,6 0,5 13. Površina koju zauzimaju tekstilne fotelje 0,5 0,65 0,8 0,9 0,8 0,7 14. Površina koju zauzima publika 0,6 0,75 0,9 0,95 0,95 0,85 Geometrijski oblik prostorije Da bi se u prostorijama različite namene ostvarili odgovarajući akustički uslovi vrlo je važan njihov oblik. U osnovi svakog akustičkog rešenja je geometrija prostorije, posebno kada se radi o pozorištima, operama ili koncertnim salama. Studija, u kojima se zvuk snima, obrađuju se na specifičan način, tako da kod njih geometrijski oblik nije toliko bitan. U vreme kada su se sale gradile empirijski, bez mnogo proračuna i sa vrlo skromnim znanjima iz teorije prostiranja zvučnih talasa, došlo se do jednog rešenja koje se i danas smatra najboljim, a to je da operske sale imaju potkovičasti oblik. Najveće i najpoznatije operske sale u svetu, pa i veliki broj koncertnih sala ima oblik potkovice. Kasnije, kada su nastali novi materijali sa poboljšanim akustičkim karakteristikama, i kada su konstruktivna rešenje bila raznovrsnija, građene su vrlo uspešne sale drugačijih oblika. Sredstva koja danas stoje na raspolaganju pružaju mogućnost uspešnih korekcija čak i neodgovarajućih geometrijskih oblika prostorija, što znači da se i u njima mogu postići veoma dobri uslovi izvođenja i slušanja