dedinjsko-dejtonskom okupacijom - to mora da nastavi da čini pružajući zavetni otpor američkom miru i njegovim zloduhovnim i zlopolitičkim posledicama u zemljama Svetoga Save. Pitanje rata tj. hrišćanskog otpora Američkom miru se za pravoslavne narode na kraju 20., veka ispostavlja kao ključno, praktično i teorijsko, pitanje njihove savremene istorije, pitanje duhovno-politikog opstanka, pitanje koje u sebi dramatično zbira sva pitanja o njihovoj istorijsko-eshatološkoj sudbini. Ono je, stoga, teološko pitanje parexellence. Srbsko hrišćansko ratno iskustvo. Priroda Zla je da ono uvek napada prvo i nasilno, zato se Zlu u istoriji ne može suprotstaviti nenaseljem, već isključivo silom pravednoga otpora i odbrane. Njegoš, na jednom mestu, kaže da nema nikakvoga greha u tome kada se čovek brani "zlom od zla". Njegoš pod "zlom" odbrane misli na posezanje za oružjem tj. rat, koji se sa hrišćanskog stanovišta ne može do kraja opravdati, jer je epifenomen palosti. Ali, suprotstaviti se silom odbrambenog rata zlu napadačkog rata tu nema greha i zla, naravno uz strogo poštovanje hrišćanskog ratnog etosa, na koji bi se mogle primeniti reči sv. ap. Pavle: "Ako se ko i bori, ne dobija venac ako se ne bori po pravilu (2. Tim. 2,5). To "boriti se, ali po pravilu" jeste onaj krajnji kriterijum hrišćanske duhovne samodiscipline, koji opredeljuje smisao svih Hrišćaninovih istorijskih činova, i u ratu i u miru. Pravoslavno prihvatanje rata jeste: boriti se u pravednom ratu, na pravedan način - "po pravilu" predanja hristoljubivog vojinstva za koje se molimo na svakoj Liturgiji, za pravedan cilj. To je paradigma hrišćanskog vojevanja za Krst Časni i Slobodu Zlatnu, koju su, u svojim besmrtnim ličnostima, ostvarili Sveti hrišćanski ratnici. Tek u krajnjoj poslušnosti i toj paradigmi Hrišćanin u ratu sme dakaže: "S nama je Bor, razumite narodi, i odstupite jer je s nama Bog ". "Sa nama je Bog" u ratu sve dok mi - ratujući po strogoj etičkoj paradigmi hrišćanskoga vojinstva - ostajemo, u Pravdi Božjoj, sa Bogom. Srbsko ratno iskustvo je u potpunosti utemeljeno u toj paradigmi i potvrđeno u ličnostima Svetih srbskih ratnika