dobiju potvrdu o izraženoj nameri u zakonom predviđenom roku strahuju od deportacije na teritoriju Republike Makedonije. Obezbeđivanje smeštaja je u nadležnosti Komesarijata za izbeglice i migracije i finansira se iz budžeta Republike Srbije. Zakonom o budžetu za 2014. godinu predviđen je iznos od 2.000.000 dinara za integraciju lica kojima je odobrena supsidijarna zaštita ili izbeglički status. 7. Odlukom MUP u decembru 2013. godine osnovane su Projektna grupa i Radna grupa za izradu Zakona o izmenama i dopunama Zakona o azilu. Rad Projektne grupe predstavlja primer dobre prakse okupljanja organizacija civilnog društva, međunarodnih organizacija i državnih organa u jedan široki forum sa zajedničkim ciljem da se unapredi postojeći sistem azila u Republici Srbiji. Međutim, nakon vanrednih parlamentarnih izbora u Srbiji marta 2014. godine, zaustavljen je rad na izmenama i dopunama Zakona o azilu. 8. Zaštitnik građana je u februaru 2014. godine utvrdio propuste u postupanju MUP i Komesarijata za izbeglice i migracije prema strancima koji su izrazili nameru da traže azil u Srbiji. Na osnovu ovih nalaza, Zaštitnik građana je uputio 26 preporuka nadležnim državnim organima - Direkciji policije MUP i Komesarijatu. Preporuke Zaštitnika su delimično ispunjene. Pravo na rad. 1. Ustav Republike Srbije garantuje pravo na rad i pravo na slobodan izbor zanimanja. Oblast radnog prava regulisana je prvenstveno Zakonom o radu i Zakonom o zapošljavanju i osiguranju za slučaj nezaposlenosti. Opštim kolektivnim ugovorom detaljnije su uređeni odnosi između poslodavca i zaposlenih. U maju 2011. godine doneta je Nacionalna strategija zapošljavanja za period 2011-2020. U strategiji se predviđa da zaposlenost sa sadašnjih 45,5% poraste na 66%. 2. Izmene Zakona o radu stupile su na snagu 29. jula 2014. godine, a usvojene su bez adekvatne javne rasprave i po hitnom postupku. Tokom rada na izmenama i dopunama Zakona o radu stvarao se utisak da su sve odredbe, kojima se umanjuju prava zaposlenih nametnuti zbog usaglašavanja sa međunarodnim standardima i zahtevima u procesu pridruživanja Srbije Evropskoj uniji i konvencijama usvojenim u MOR. 3. Izmene zakona tiču se prvenstveno uslova rada i zapošljavanja. Rok trajanja radnog odnosa na određeno vreme povećan je sa 12 na 24 meseca. Dužina prekovremenog rada ograničena je na osam časova nedeljno. Usvojene su izmene zakonskih odredbi koje se odnose na trudnice i zaposlene porodilje koje doje dete kojima se pruža veća zaštita. Zakon dozvoljava poslodavcu da zaposlenom ponudi aneks ugovora o radu, a kada zaposleni odbije ponudu aneksa zadržava pravo da u sudskom postupku povodom otkaza ugovora o radu osporava njegovu zakonitost. Odredbe o disciplinskim merama svrstane su u deo zakona o otkazu ugovora o radu od strane poslodavca, međutim, disciplinski postupak i nadležnost za njegovo sprovođenje nisu precizirani kao ni način utvrđivanja disciplinske odgovornosti i izricanja disciplinskih mera. 4. Olakšano je otpuštanje radnika jer je ukinuto ranije rešenje koje je predviđalo prilično komplikovani postupak. Mnogi sindikati smatraju da je svrha novog zakona lakše otpuštanje radnika i smanjenje troškova za poslodavca, a sve u cilju privlačenja stranih investitora kojima poslovanje pod uslovima propisanim starim zakonom nisu odgovarali. Novine su i da su prošireni otkazni razlozi n