jeste postupanje odnosno nepostupanje lo-klanih samouprava pre svega grada Beograda, koji ima najveći broj dece koja koriste usluge vrtića, i slabost institucija, resornog Ministarstva prosvete da stane na put ovakom nezakonitom i nepravilnom postupanju gradskog sekretarijata za dečiju zaštitu. Zakonom o učeničkom i studentskom standardu, uređuju se prava učenika i pitanja studentskog standarda, osnivanje organizacija i rad ustanova učeničkog i studentskog standarda. Vlada Srbije je 2010. godine osnovala Savet za unapređenje stručnog obrazovanja i obrazovanja odraslih kojim predsedava Privredna komora Srbije. Zakoni o obrazovanju sadrže i odredbe kojima se obezbeđuje zaštita grupa i pojedinaca od diskriminacije i zaštita od fizičkog kažnjavanja i vređanja ličnosti učenika. Na ovaj način se u domaći sistem uvode odredbe Konvencije o pravima deteta koje se odnose na nediskriminaciju, zaštitu od zlostavljanja i školsku disciplinu (čl. 2, 19, st. 1 i čl. 28, st. 2 Konvencije UN o pravima deteta).697 Ove odredbe potkrepljene su i odgovarajućim mehanizmom zaštite i njihova povreda predstavlja osnov za udaljavanje nastavnika, odnosno saradnika iz nastave (čl. 73, st. 1 Zakona o osnovnoj školi; čl. 80, st. 1 Zakona o srednjoj školi). Ovo je takođe osnov za razrešenje direktora koji ne preduzima mere u slučaju nedoličnog ponašanja nastavnika (čl. 88, st. 3 Zakona o srednjoj školi), a propisana je i sankcija za školu koja je dužna da plati novčanu kaznu za prekršaj ukoliko na ovakva ponašanja ne reaguje (čl. 109, st. 11 i 12 Zakona o osnovnoj školi; čl. 140, st. 1 i 2 Zakona o srednjoj školi). 16.3. Visokoškolsko obrazovanje. Ustav Republike Srbije u članu 72 izričito garantuje autonomiju univerziteta, visokoškolskih i naučnih ustanova. Prema ustavnoj odredbi, autonomija visokoškolskih i naučnih ustanova se ogleda u njihovoj samostalnosti u odlučivanju o unutrašnjoj organizaciji i radu (čl. 72, st. 2). Jemči se i sloboda naučnog i umetničkog stvaralaštva (čl. 73 Ustava). Oblast visokog obrazovanja uređena je Zakonom o visokom obrazovanju. Zakon već u načelnim odredbama utvrđuje da je delatnost visokog obrazovanja od posebnog značaja za Srbiju i da je deo međunarodnog, a posebno evropskog obrazovnog, naučnog, odnosno umetničkog prostora (čl. 2). Visoko obrazovanje zasniva se, između ostalog, i na načelima akademske slobode, autonomije, poštovanju ljudskih prava i građanskih sloboda, uključujući zabranu svih vidova diskriminacije, učešće studenata u upravljanju i odlučivanju, posebno u vezi s pitanjima koja su od značaja za kvalitet nastave (čl. 4). U septembru ove godine usvojerne su Izmene i dopune Zakona o visokom obrazovanju. Ovaj zakon uveo je veliki broj novina. Usvojene su odredbe koje određuju kraće rokove i drugačiju proceduru za priznavanje stranih diploma. Ove odredbe su uvedene kako bi s