4) ако је са законским заступником или пуномоћником странке у односу усвојитеља или усвојеника; 5) ако је учествовало у првостепеном поступку; 6) ако остварује накнаду или друга примања од странке или је ангажовано у управном одбору, надзорном одбору или радном или стручном телу странке; 7) ако исход поступка може да му донесе директну корист или штету; 8) ако постоје друге чињенице које доводе у сумњу његову непристрасност. Овлашћено службено лице у случају неког од наведених разлога за изузеће застаје с поступком и о томе обавештава лице и/или орган који одлучује о изузећу. Изузеће службеног лица може да тражи и странка, тако што је у обавези да у захтеву наведе чињенице због којих сматра да постоји разлог за изузеће. У том случају овлашћено службено лице одмах обавештава лице или орган који одлучује о изузећу. О изузећу овлашћеног службеног лица, у року од пет дана од дана пријема обавештења овлашћеног службеног лица или захтева странке за изузеће, одлучује руководилац органа. О изузећу руководиоца органа одлучује орган који је прописом одређен, а ако тог органа нема, другостепени или надзорни орган. С тим у вези, потребно је напоменути да, у складу са чланом 60. Закона о државној управи, о изузећу службеног лица у министарству решава министар, а у органу у саставу и посебној организацији - директор. Министар решава и о изузећу директора органа у саставу, а о изузећу министра и директора посебне организације решава Влада. О изузећу службеног лица у имаоцу јавних овлашћења решава руководилац надлежног органа имаоца јавних овлашћења. Када је у питању АП Војводина, на основу члана 32. став 1. тачка 20) Покрајинске скупштинске одлуке о Покрајинској влади ("Службени лист АП Војводине", број 37/14), о изузећу руководилаца органа и организација покрајинске управе, других организација и служби АП Војводине одлучује Покрајинска влада. У систему локалне самоуправе, сагласно члану 64. Закона о локалној самоуправи ("Службени гласник РС", бр. 129/07, 83/14 - др. закон и 101/16 - др. закон), о изузећу начелника општинске управе, односно начелника управе за поједине области решава општинско веће, а о изузећу службеног лица у општинској управи решава начелник. Ова правила примењују се и у вези са изузећем записничара и вештака, с тим што о њиховом изузећу одлучује овлашћено службено лице. 1. САРАДЊА И СЛУЖБЕНА ПОМОЋ. 1.1. Јединствено управно место. Успостављањем јединственог управног места не утиче се на надлежност органа нити на право странке да се директно обраћа надлежном органу, али има за циљ омогућавање странкама да се преко тог места обраћају надлежнима онда када је за остваривање једног или више права потребно поступање једног или више органа. На јединственом управном месту врши се: поучавање подносиоца захтева, на начин како би то чинио надлежни орган, о томе шта је све органима потребно да би поступили по захтеву; примање захтева за признавање права или друго поступање у управној ствари, мишљења, објашњења, коментара, као и докумената и правних средстава, сагласно пропису, и њихово достављање надлежним органима; обавештавање подносиоца захтева о томе које је радње предузео надлежни орган и правним актима које је донео. При томе, ове радње се могу вршити електронским путем, путем поште, или на други погодан начин. Рокови за одлучивање о захтеву странке пред надлежним органима почињу да теку од када је поднет уредан захтев на јединственом управном месту. Међународна правна помоћ.