1. 2. Упутство о канцеларијском пословању органа државне управе, којим се ближе утврђују правила канцеларијског пословања министарстава и посебних организација, служби Народне скупштине, председника Републике, Владе, као и органа општина, градова, града Београда и аутономних покрајина кад врше поверене послове државне управе из оквира права и дужности Републике и предузећа и других организација кад врше јавна овлашћења. Саставни део овог упутства је јединствена класификација предмета по материји; 3. Упутство о електронском канцеларијском пословању органа државне управе, којим се уређују услови које морају да испуњавају информациони систем и електронска документа са којима се поступа у информационом систему. Са аспекта канцеларијског пословања посебно су значајне и одредбе Закона о културним добрима, које се односе на врсте добара и добра која уживају претходну заштиту (регистратурски материјал и архивска грађа), као и права, обавезе и одговорености сопственика и носиоца права у погледу коришћења, управљања и располагања културним добрима и добрима која уживају претходну заштиту. Такође, овде је потребно указати на прописе који уређују посебно канцеларијско пословање: у судовима - Судски пословник, јавним тужилаштвима - Правилник о управи у јавним тужилаштвима, установама за извршење кривичних санкција - Упутство о врстама евиденције и начину вођења евиденције осуђених и притворених лица, и тако даље. 1. ОСНОВНИ ПОЈМОВИ КАНЦЕЛАРИЈСКОГ ПОСЛОВАЊА. Основни појмови у канцеларијском пословању су: 1) Поднесак - сваки захтев, образац који се користи за аутоматску обраду података, предлог, пријава, молба, жалба, приговор и друго саопштење којим се грађани, правна лица и друге странке обраћају органима државне управе; 2) Акт - сваки писани састав којим се покреће, допуњује, мења, прекида или завршава нека службена радња органа државне управе; 3) Прилог - писани састав (документ, табела, графикон, цртеж и слично. ) или физички предмет који се прилаже уз акт ради допуњавања, објашњења или доказивања садржине аката; 4) Предмет - скуп свих поднесака, аката и прилога који се односе на исто питање или задатак и као такви чине јединствену целину; 5) Досије - скуп више предмета који се односе на исту материју или на исто правно или физичко лице; 6) Фасцикла - скуп више предмета или досијеа који се после завршеног поступка чувају сређени у истом омоту (кутија и слично); 7) Регистратурски материјал - предмети и акти, фотографски и фонографски снимци и на други начин састављени записи и документи, књиге и картотеке о евидентирању тих списа, записа и докумената, као и микрофилмови о њима примљени и настали у раду органа државне управе; 8) Архивска грађа - писани, цртани, штампани, фотографски, филмовани, фонографски и на други начин забележени изворни и репродуковани документарни материјал од посебног значаја за историју, културу и друге потребе, који је настао у раду органа државне управе, предузећа и организација у вршењу јавних овлашћења без обзира када је настао; 9) Пријемна канцеларија - организациона јединица у којој се обављају следећи послови: информисање и пружање стручне помоћи странкама за састављање поднесака; непосредни пријем поднеска од странака; основно обавештавање странака о стању решавања њихових захтева и других поднесака као и решавају одређени предмети; 10) Писарница - организациона јединица у којој се обављају следећи послови: примање поднесака од странака, пријем, отварање, прегледање и распоређивање поште; евидентирање предмета; здруживање аката; достављање предмета и акат