30. ПРАВНЕ ПОСЛЕДИЦЕ ПОНИШТАВАЊА И УКИДАЊА РЕШЕЊА. Поништавањем решења уклањају се све правне последице које је решење произвело и оно се онемогућава да даље производи правне последице. Укидањем решења не уклањају се правне последице које је решење до тада произвело, већ се решење онемогућава да даље производи правне последице. Странка која трпи стварну штету услед укидања извршног решења ради отклањања тешке или непосредне опасности по живот и здравље људи, јавну безбедност, јавни мир и јавни поредак или ради отклањања поремећаја у привреди има право на накнаду претрпљене штете, осим накнаде за изгубљену добит. 31. ИЗВРШЕЊЕ. Извршење је последња фаза упраног поступка у којој долази до реализације одлуке једног органа, принудним радњама органа управе. У том смислу, претпоставка за извршење је постојање одлуке којом је странци наметнута нека обавеза, коју она није сама добровољно извршила. 31.1. Извршност решења. Решење које је донето у управном поступку извршава се кад постане извршно. Такво решење представља извршни наслов, без кога се не може спроводити принудно извршење. У односу на првостепеност и другостепеност у управном поступку, извршно може бити првостепено и другостепено решење. Решење првостепеног органа постаје извршно: 1) истеком рока за жалбу, ако жалба није изјављена; 2) обавештавањем странке, ако жалба није дозвољена; 3) обавештавањем странке, ако жалба не одлаже извршење решења; 4) кад се све странке одрекну права на жалбу; 5) обавештавањем странке о решењу, којим се жалба одбацује или одбија. Решење другостепеног органа постаје извршно кад странка буде обавештена о њему. Ако је у извршном решењу одређено да странка може предузети радњу која се извршава у одређеном року, решење се извршава када рок истекне, док у случају када у извршном решењу није одређен рок, решење се извршава када истекне 15 дана од када је постало извршно. Извршење може да се спроведе и на основу поравнања, али само против лица које је закључило поравнање. 31.2. Врсте извршења. Решење се извршава ради остваривања новчаних или неновчаних обавеза. Неновчане обавезе извршавају се управним путем (управно извршење), а новчане обавезе судским путем (судско извршење), ако законом није друкчије одређено. Управно извршење. Извршилац и тражилац извршења. У поступку извршења учествују извршеник, лице које је обавезано да испуни неку обавезу и тражилац извршења, лице на чији предлог се спроводи извршење. Извршење се може спровести и по службеној дужности ако то налаже јавни интерес. Надлежан орган у поступку извршења. Надлежан орган за спровођење извршења је, по правилу, орган који је донео првостепено решење. Ако је прописано да он не спроводи извршење, а ниједан други орган није на то овлашћен, извршење спроводи првостепени орган на чијем подручју се налази пребивалиште, боравиште или седиште извршеника, а у чијем су делокругу послови опште управе. Министарство надлежно за унутрашње послове, сагласно одредбама закона којим се уређује облас