лицима, водећи рачуна да се њихове изјаве односе само на спорна питања и околности од значаја за решење ствари. О јавној расправи води се записник. 1. Судске одлуке. У управном спору суд је овлашћен да доноси две врсте одлука: решења и пресуде. Правило је да се решењем немериторно окончава управни спор, односно без одлуке о законитости тужбом оспореног управног акта, односно да се пресудом мериторно окончава управни спор, изрицањем оцене о законитости тужбом оспореног управног акта. Пресудоом се заправо решава управни спор и тужба уважава или одбија као неоснована. Суд доноси пресуду већином гласова. Већање и гласање врши се без присуства странака, о чему се води посебан записник. Законитост оспореног управног акта суд испитује у границама захтева из тужбе, али притом није везан разлозима тужбе. На ништавост управног акта суд пази по службеној дужности. При томе, разликујемо пресуде донете у спору ограничене јурисдикције, пресуде донете у спору пуне јурисдикције и пресуде донете у спору због ћутања управе. Пресудом донетом у спору ограничене јурисдикције суд поништава оспорени управни акт у целини или делимично и враћа предмет надлежном органу на поновно одлучивање, осим ако у тој ствари нови акт није потребан Пресудом донетом у спору пуне јурисдикције суд решава управну ствар, ако природа ствари то дозвољава и ако утврђено чињенично стање пружа поуздан основ за то. Таква пресуда у свему замењује поништени акт. Спор пуне јурисдикције је искључен само када је предмет управног спора управни акт донет по дискреционој оцени. Пресудом донетом у спору због ћутања управе, када нађе да су разлози за изјављивање тужбе оправдани, суд ће уважити тужбу и наложити да надлежни орган донесе решење. Ако суд располаже потребним чињеницама, а природа ствари то дозвољава, он може својом пресудом непосредно решити управну ствар. По завршеној расправи, суд доноси и објављује пресуду одмах, изузев у сложеним случајевима када то чини најкасније у року од петнаест дана од дана закључења расправе. Пресуда садржи означење суда, име и презиме председника већа, чланова већа и записничара, означење странака и њихових заступника, предмет спора, дан кад је пресуда донета и објављена, диспозитив, образложење и поуку о правном средству. Изворник пресуде потписују председник већа и записничар, а издаје се странкама у овереном препису. 2. Ванредна правна средства. Правним средства у управном спору остварује се судска контрола одлука - пресуда и решења донетих у управном спору. Имајући у виду да Закон о управним споровима не познаје жалбу као правно средство, ова контролна функција остварује се ванредним правним средствима, и то: захтевом за преиспитивање судске одлуке и понављањем поступка. Захтев за преиспитивање судске одлуке странка или надлежни јавни тужилац подноси Врховном касационом суду против правноснажне одлуке Управног суда. Ово ванредно правно средство се може поднети: када је то законом предвиђено, у случајевима када је суд одлучивао у пуној јурисдикцији и у стварима у којима је у управном поступку била искључена жалба. Такође, може се поднети због повреде закона, другог прописа или општег акта или повреде правила поступка која је могла бити од утицаја на решење ствари. Захтев за преиспитивање судске одлуке се предаје Врховном касационом суду, у року од 30 дана од дана достављања странци, односно надлежном јавном тужиоцу одлуке суда против које се захтев подноси. У захтеву се означава судска одлука чије с