uništena ili mesta koja su zatvorena za javnost, nisu adekvatna za održavanje javnog skupa. Takođe, ako se skup održava na mestu za čije korišćenje važe posebni propisi, organizator je obavezan da pribavi dozvolu za održavanje skupa na tom mestu. Mesta za spontana okupljanja će, prema Novom nacrtu, biti određena odlukom vlasti lokalne samouprave što može u praksi u potpunosti da ukine mogućnost održavanja spontanih skupova. Zakon nepotrebno ograničava skupove u pokretu tako što propisuje da se skupovi koji se održavaju na prostoru na kome se odvija javni saobraćaj mogu odvijati samo neprekinutim kretanjem. Novi nacrt je ukinuo ovo rešenje. 10.2.2. Prijava skupa. Prijava služi da se vlasti obaveste o održavanju skupa, a organizator ne mora da čeka da po podnošenju prijave dobije odobrenje za okupljanje, što znači da u Srbiji postoji sistem obaveštenja, a ne dozvole. Ovakvo rešenje u skladu je s međunarodnim standardima. Takođe, i rokovi za podnošenje prijave su prihvatljivi - skup u mestu mora da se prijavi najkasnije 48 sati pre održavanja, a skup u pokretu najkasnije pet dana pre održavanja. Prema članu 6 Zakona o okupljanju građana prijava treba da sadrži program i cilj javnog skupa, podatke o određenom mestu, vremenu održavanja i trajanju javnog skupa i podatke o merama koje sazivač preduzima za održavanje reda i o re-darskoj službi koju radi toga organizuje, sa procenom broja učesnika javnog skupa. Kad prijava ne sadrži sve ove navedene podatke, biće vraćena na dopunu podnosiocu prijave a javni skup se onda smatra prijavljenim podnošenjem potpune prijave (čl. 7, st. 1 i 2). Ovakva forma prijave, međutim, može predstavljati dodatno opterećenje za organizatore javnog skupa budući da nije uvek moguće proceniti određene okolnosti koje treba da budu navedene u prijavi, kao što je broj učesnika i trajanje skupa. U praksi je, ipak, primećeno da prijave nisu uniformne i da se dosta razlikuju po svojoj sadržini, što nadležni organi uglavnom tolerišu. Prema Novom nacrtu prijava se mora podneti 7 dana pre održavanja skupa odnosno najkasnije 72 sata pre planiranog skupa verskog, sportskog, kulturnog, zabavnog ili humanitarnog karaktera. Novi nacrt takođe navodi taksativno šta sve prijava treba da sadrži s tim što uvodi i da u prijavi moraju da budu navedene informacije od značaja za bezbedno okupljanje, bez konkretizovanja koje su to tačno informacije što stvara prostor za različite interpretacije u praksi te tako može dodatno da optereti organizatora. Prema važećem zakonskom rešenju, prijava se podnosi Ministarstvu unutrašnjih poslova, a kopija prijave dostavlja se i nadležnom organu opštine, odnosno grada, koji je zadužen za komunalne usluge u vezi sa održavanjem skupa. Problem je što zakonom nije jasno utvrđeno kojim službama i sa kakvim zahtevom organizator treba da se javi, kao i kako negativan odgovor ovih službi utiče na održavanje skupa. Pribavljanje potrebne dokumentacije nekad može da prouzrokuje značajne troškove, čime se ograničava pravo na slobodu mirnog okupljanja. Organizatori Parade ponosa redovno su proteklih godina prikupljali obimnu dokumentaciju u cilju dobijanja dozvole z