održavanje skupa, što pored toga što zahteva veliku organizaciju i vreme, nosi sa sobom i značajne troškove. Isti slučaj bio je i 2014. godine. Zakon ne traži od organizatora da nabave različita odobrenja od komunalnih organa, ali se to u praksi traži na osnovu propisa lokalnih samouprava, čime se dolazi u situaciju da komunalni organi nekada praktično odlučuju o održavanju okupljanja. Primera radi: Odobrenje gradske opštine Savski venac za organizovanje skupa na teritoriji opštine, Odobrenje gradskog Sekretarijata za saobraćaj za održavanje skupa u pokretu, Odobrenje od JKP Gradsko zelenilo za održavanje skupa na gradskoj zelenoj površini, Zahtev JKP Gradska čistoća da se uklone kontejneri i slično. Ukoliko se skup održava bez prethodne prijave, policija, prema Zakonu, treba takav skup da onemogući (čl. 14). Održavanje skupa bez prethodne prijave predstavlja prekršaj za koji se može izreći novčana kazna od 10.000 dinara ili kazna zatvora do 60 dana (čl. 15). Ovo nije u skladu s međunarodnim standardima, koji, iako prihvataju da sistem prijave u načelu može da postoji, zahtevaju takođe da postoje izuzeci za slučajeve kada je skup po svojoj prirodi takav da nije bilo moguće prijaviti ga na vreme. Praksa je ipak nešto fleksibilnija od Zakona. Učesnici konferencije "Prava pripadaju nama - LGBT prava na putu ka pristupanju" organizovali su protestnu šetnju 13. septembra 2014. nakon napada na učesnika konferencije, nemačkog državljanina. Napad se dogodio rano ujutru 13. septembra 2014. godine oko tri sata u Brankovoj ulici. Šetnja se odvijala od hotela "Metropol" kroz ulicu Bulevar kralja Aleksandra, uz blokiranje javnog saobraćaja, a krajnja destinacija je bila Skupštine grada Beograda. Kako je ovaj skup u pokretu predstavljao reakciju na napad na nemačkog državljanina organizatori nisu mogli blagovremeno da ga prijave. Ipak, skup nije zabranjen a policija je obezbeđivala skup. Takođe, organizatorima skupa je Policijska uprava za grad Beograd saopštila da iako ne poštuju zakonsku proceduru za prijavu skupa, organizatori neće biti prekršajno gonjeni. Od organizatora nije traženo ni da snose troškove radi privremene izmene režima saobraćaja.482 U slučaju neblagovremenog podnošenja prijave Novi nacrt predviđa da će se skup zabraniti što opet može potpuno da onemogući organizovnje spontanih okupljanja koja sam Novi nacrt garantuje. Iako je pohvalno s aspekta slobode okupljanja što se dozvoljavaju i spontana okupljanja, za ovakvo postupanje policija u stvari nema zakonski osnov (štaviše, postupa upravo suprotno zakonu kad neprijavljena okupljanja dozvoljava), a mo-gućnost da se pozove na zakon kako bi zabranila neki skup dok neki drugi skup u istim okolnostima dozvoljava, otvara prostor za arbitrerno postupanje. Tako je na teritoriji za koju je nadležna Policijska uprava Valjevo u periodu od 1. januara do 20. novembra 2014. bilo održano 15 neprijavljenih skupova. U 14 slučajeva se radilo o narodnim vašarima koji nisu bili zabranjeni dok je jedna neprijavljena košar-kaška utakmica zabranjena a protiv organizatora je podneta prekršajna prijava. Iz ovog primera se takođe vidi da neprecizna zakonska definicija slobode okupljanja, dovodi i do toga da policija sportske događaje i vašare kvalifikuje kao javne skupove što nije opravdano, jer okupljanje u smislu međunarodno garantovanog prava na slobodu okupljanja ponekad može zahtevati veću toleranciju od nekih drugih manifestacija na kojima se okuplja veći broj ljudi, pošto se slobodom okupljanja štite fundamentalne demokratske vrednosti. Policijska stanica Mladenovac sportske manifestacije takođe kvalifikuje kao javne skupove. Prema podacima dobijenim od te policijske stanice, na teritoriji Opštin