sud okvalifikovao udruženja kao takva i zabranio njihov rad ili da je Agencija za privredne registre odbila zahtev za registraciju takvih udruženja, što ostavlja dosta prostora za arbitrarno postupanje prekršajnih sudova. I pored relativno dobrog zakonskog okvira, koji ima potencijala da predupredi propagiranje neonacističkih i fašističkih ideja, u Republici Srbiji postoje udruženja čiji je cilj delovanja upravo usmeren na raspirivanje nacionalne, rasne, verske i druge mržnje i netrpeljivosti ili se tim delovanjem teže da ograniče prava i slobode drugih. Tako, organizacija "Srbski obraz" nesmetano, na javnim mestima, organizuje svoje skupove. U novembru 2014. godine, ova organizacija je organizovala niz manifestacija povodom povratka u Srbiju optuženog Vojislava Šešelja kojem je Međunarodni krivični tribunal za bivšu Jugoslaviju ukinuo pritvor 6. novembra 2014. godine. Postupak za zabranu rada udruženja pokreće se na predlog Vlade, Republičkog javnog tužioca, ministarstva nadležnog za poslove uprave, ministarstva nadležnog za oblast u kojoj se ostvaruju ciljevi udruženja ili Registratora - Agencije za privredne registre. Zakon o udruženjima predviđa da se postupak za zabranu rada udruženja može pokrenuti i voditi i u odnosu na udruženja koja nemaju status pravnog lica, odnosno nisu upisana u Registar (čl. 51, st. 2). Ustavni sud je 2011. godine zabranio organizaciju "Nacionalni stroj", utvrdivši svojom odlukom da je to udruženje tajno i da je s toga njegovo delovanje zabranjeno, zabranivši istom odlukom upis tog udruženja u registar. U svojoj odluci, Ustavni sud se vodio time da su formalni nedostaci posledica svesne namere osnivača da deluju po principu tajne organizacije, upravo iz razloga što je njihovo delovanje usmereno na ostvarivanje zabranjenih ciljeva, te se tako nadležnim državnim organima otežava da prema samoj organizaciji i njenim članovima preduzmu adekvatne mere i izreknu sankcije. U decembru 2011. godine Zakon o Ustavnom sudu je dopunjen članom 81a koji propisuje da kada je predlogom tražena zabrana tajnog ili paravojnog udruženja, Ustavni sud će svojom odlukom utvrditi da je delovanje takvog udruženja zabranjeno. Istim članom je predviđeno da Ustavni sud može utvrditi mere koje je potrebno sprovesti da bi se sprečilo delovanje tajnog ili paravojnog udruženja. Nije međutim jasno kako je moguće da u Srbiji još od 1995. postoji neofašistička organizacija "Krv i čast", koja svakako nije registrovana, a protiv koje nije pokrenut postupak za zabranu njenog delovanja. Takođe, u 2003. godini osnovana je i borbena divizija ove organizacije "Combat 18" (broj osamnaest predstavlja prvo i osmo slovo u abecedi, odnosno inicijale Adolfa Hitlera). Ni protiv ove organizacije nije podnet predlog za njenu zabranu. U 2014. godini pred Ustavnim sudom Republike Srbije nije pokrenut nijedan postupak za zabranu udruženja građana. Ova organizacija pripada neonacističkoj Blood and Honour mreži koja je osnovana u Velikoj Britaniji 1989. sa ciljem da propagira superiornost bele rase i da poziva na borbu za rasni naci-onalizam uz upotrebu nacističkih simbola. Ustavni sud Savezne Republike Nemačke je zabranio Blood and Honour još 2000. godine. Ustavni sud je u 2012. godini doneo Odluku o zabrani rada udruženja "Otačastveni pokret obraz" u "Otačastveni pokret obraz" i naložio brisanje iz Registra, ali se nije upuštao u ocenu osnovanosti predloga RJT da Ustavni sud zabrani sva buduća udruženja i grupe koje žele da nastave aktivnosti Udruženja kako bi se sprečilo da aktivisti ovog udruženja zaobiđu odluku o zabrani i registruju neka nova udruženja koj