Poverenik je u 2013. godini pokrenuo postupak nadzora nad sprovođenjem i izvršavanjem Zakona o zaštiti podataka o ličnosti od strane operatora javnih ko-munikacionih mreža koji pružaju uslugu pristupa internetu fizičkim licima. Nakon okončanja prve faze nadzora u kojoj su internet provajderima upućeni upitnici, na osnovu kojih je trebalo dobiti podatke o tome na koji način se čuvaju i obrađuju podaci o korisnicima i da li su usvojena pravila o privatnosti i bezbednosti ličnih podataka, rezultati su, prema rečima Poverenika zabrinjavajući. Tako, na primer: - čak 92 od 184 operatora (57%) navodi da nema evidenciju o ulasku i vremenu boravka lica u prostorije u kojima se može pristupiti podacima o komunikaciji, a mnogi i da ne raspolažu zasebnim prostorijama u kojima se tehnički uređaji nalaze, - samo 93 od 184 operatora (57%) odgovorilo je da ima instalirane sisteme za detekciju neovlašćenog pristupa, ali je to i dokumentovao samo jedan, - čak 115 od 184 operatora (71%) izjavljuju da za lica koja radeći kod njih ostvaruju pristup podacima o elektronskim komunikacijama bilo u realnom vremenu bilo u arhivi, nisu kao uslov predviđeni nikakva posebna stručna sprema, završena obuka ili bezbednosni sertifikat, - samo 25 od 184 operatora (15%) odgovorilo je da tzv. "zadržane podatke" čuva 12 meseci od dana obavljene komunikacije, kako to i izričito nalaže Zakon o elektronskim komunikacijama, svi drugi su naveli duže ili kraće rokove. Nakon informacija da poslovne banke u Srbiji traže od građana saglasnost da u njihove račune uvid može ostvariti Poreska uprava Sjedinjenih Američkih Drža-va, Poverenik je pokrenuo postupak nadzora primene Zakona o zaštiti podataka o ličnosti. Utvrđeno je da 14 od 29 banaka koje posluju u Srbiji vrši ovakvu obradu podataka. Poverenik je istakao da u uslovima nepostojanja potpisanog i ratifikova-nog FATCA sporazuma ne postoji pravni osnov za ovakvu obradu podataka i uputio je upozorenje bankama da iznošenje ličnih podataka iz zemlje predstavlja težak prekršaj ZZPL. Nacrtom akcionog planom za pregovore sa EU za poglavlje 23 predviđeno je da se od prvog kvartala obezbede dovoljni finansijski i kadrovski resursi za rad Poverenika. U 2014. godini je posle dugo vremena obezbeđen adekvatan prostor za rad Poverenika. 8. Pravo na slobodu misli, savesti i veroispovesti. 8.1. Opšte. Sloboda misli, savesti i veroispovesti garantovana je članom 9 Evropske konvencije i članom 18 Pakta o građanskim i političkim pravima. Ovi članovi garantuju da svako slobodno ispoljava verovanje koje je svojom voljom i bez prinude izabrao, a ograničenja ove slobode mogu postojati, ali moraju biti predviđena zakonom. Ustav Republike Srbije predviđa sekularnost i tretira odvojenost države i crkve na nivou ustavnih načela, odnosno propisuje zabranu ustanovljavanja držav-ne ili obavezne religije (čl. 11). Ustav takođe jamči pravo na slobodu misli, savesti i veroispovesti, odnosno garantuje pravo da se po sopstvenom izboru promeni ili ostane pri svom uverenju ili veroispovesti (čl. 43). Regulisanjem individualnih verskih sloboda, Usta