I u slučaju privremene, i u slučaju trajne zabrane, organizator se mora obavestiti o zabrani najkasnije 12 sati pre početka skupa. Novi nacrt poznaje samo trajnu zabranu javnog skupa. Takođe, u okolnostima navedenim u članovima 9 i 11, ukoliko je okupljanje već u toku, policija će narediti organizatoru da prekine skup, a ako on to ne učini, policija će doneti rešenje o zabrani i sama rasturiti skup. U napred pomenutom postupku ocene ustavnosti Zakona, Ustavni sud će posebno ceniti da li su ove odredbe Zakona u skladu sa članom 20 i članom 54 Ustava kojim su propisani dozvoljeni razlozi za ograničenje slobode okupljanja. Novi nacrt propisuje da se javni skup može zabraniti odlukom koja će se doneti najkasnije 5 dana pre planiranog dana za održavanje skupa ako su ciljevi skupa usmereni na izazivanje oružanih sukoba ili nasilja, kršenje građanskih prava i sloboda, izazivanje rasne, nacionalne, verske mržnje i netrpeljivosti, u slučaju da postoji opasnost od nasilja ili ugrožavanja javne bezbednosti, bezbednosti imovine ili radi zaštite javnog zdravlja. Dakle, ometanje javnog saobraćaja kao razlog zabrane, potpuno je isključeno iz Novog nacrta, što je dobro rešenje. Ni Novi nacrt ne predviđa mogućnost primene neke manje restriktivne mere niti pominje da ograničenja smeju da se nametnu samo ako su neophodna u demokratskom društvu. 10.3.1. Parada ponosa u Beogradu 2014. Prvi put posle 2010. godine održana je Parada ponosa u Beogradu 28. septembra. Skup je prijavljen 17. juna 2014. godine PU Savski venac i PU Stari grad. Pored prijave skupa Ministarstvo unutrašnjih poslova je od organizatora tražio i dostavljanje dodatne dokumentacije: Saglasnost Sekretarijata za saobraćaj za koju se plaća taksa 5.150 dinara, Saglasnost JKP Zelenilo, Odluku Oštine Stari grad, Saglasnost Direkcije za javni prevoz. Nakon dobijanja ovih dokumenata, organizatori su predali zahteve Upravi saobraćajne policije za grad Beograd, Gradskom zavodu za hitnu medicinsku pomoć i molbe Upravi grada Beograda za uklanjanje žardinjera, kanti za smeće, ustupanje 700 zapreka za mase i za oslobađanje od novčane naknade. Takođe je bilo potrebno podneti i molbu JKP Beogradski vodovod i kanalizacija za ustupanje dve cisterne sa pijaćom vodom. Kopije svih zahteva i saglasnosti bilo je potrebno dostaviti PU Stari grad i PU Savski venac. Problem je što se na odluke o ovim zahtevima i molbama dugo čeka i što odluke o jednim zahtevima uslovljavaju odluke o drugim. Organizatori su bili pozivani na sastanke u Skupštini grada Beograda koji su se održavali svake srede i koji su, prema njihovim rečima, dosta pomogli u organizaciji Parade ponosa. Paradu ponosa, na kojoj je bilo između 1.000 i 1.500 učesnika, obezbeđivao je veliki broj pripadnika policije i žandarmerije. Jake policijske snage sa opremom za razbijanje demonstracije blokirale su centar Beograda. Povorka Parade ponosa se okupila ispred zgrade Vlade Republike Srbije u 12 časova odakle je krenula ka Skupštini grada Beograda, gde je oko 13 časova održan skup. Policija je tokom održavanja Parade ponosa privela 16 osoba kod kojih su pronađene baklje, palice i noževi, a neki od njih nisu imali lična dokumenta. Grupa od pedesetak osoba je pokušala da probije kordon ali ju je zaustavila Žandarmerija. Takođe, grupa mladića je krenula od Hrama Svetog Sav