između lica i rukovaoca, kao i radi pripreme zaključenja ugovora i u drugim slučajevima određenim ovim zakonom radi ostvarenja pretežnog opravdanog interesa lica, rukovaoca ili korisnika. Zakon o zaštiti podataka o ličnosti u članu 13 dozvoljava obradu podataka bez pristanka lica, ako je ova obrada neophodna radi obavljanja poslova iz svoje nadležnosti određenih zakonom u cilju ostvarivanja interesa nacionalne ili javne bezbednosti, odbrane zemlje, sprečavanja, otkrivanja, istrage i gonjenja za krivična dela, ekonomskih, odnosno finansijskih interesa države, zaštite zdravlja i morala, zaštite prava i sloboda i drugog javnog interesa, a u drugim slučajevima na osnovu pismenog pristanka lica. Zakon o zaštiti podataka o ličnosti u članu 3, st. 1, tač. 3 navodi značenje izraza obrada, koji između ostalog predviđa da se i pohranjivanje i, čuvanje smatra obradom podatka o ličnosti. Dešava se da rukovaoci usled pogrešnog tumačenja čuvanja i pohranjivanja podataka o ličnosti ne pruže odgovore na zahteve koji se odnose na pitanja rokova čuvanja, radnje obrade, pravnom osnovu i svrsi obrade, smatrajući da "ne obrađuju podatke". Ni u 2014. godini Srbija nije dobila Akcioni plan za sprovođenje Strategije zaštite podataka o ličnosti. Takođe je neophodno uskladiti domaće propise sa relevantnim dokumentima Evropske unije i Saveta Evrope. Akcionim planom za sprovođenje Nacionalne strategije reforme pravosuđa predviđeno je da je rok za izradu Nacrta zakona o izmenama i dopunama Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, organizovanje javne rasprave i upućivanja teksta nacrta Vladi, kraj 2013. godine. Do sada ni jedna od ovih aktivnosti nije sprovedena. Ministarstvo pravde je ove jeseni na svojoj web stranici predstavilo Nacrt akcionog plana za pregovore sa Evropskom unijom za poglavlje 23. Imajući u vidu sve navedene probleme u ovoj oblasti, plan aktivnosti koji je predviđen Nacrtom akcionog plana ukazuje na nezainteresovanost države da uredi pitanje zaštite podataka o ličnosti u kratkom roku. Naime, prva aktivnost koja je predviđena nacrtom je izrada tabele usklađenosti normativnog okvira Republike Srbije u oblasti zaštite podataka o ličnosti, a rok za njeno sprovođenje bio je četvrti kvartal 2014. Druga aktivnost je izmena i dopuna normativnog okvira u skladu sa tabelama usklađenosti. Nacrt Akcionog plana navodi da će ova aktivnost biti sprovedena u trećem kvartalu 2015. godine. Budući da pravni okvir za zaštitu podataka o ličnosti nije u skladu sa dokumentima Evropske unije ovu oblast bi trebalo što hitnije uskladiti s evropskim standardima i praksom. Iako zakonom nije predviđeno ovlašćenje da predlaže izmene i dopune zakona, Poverenik je, uočivši brojne probleme u praksi prilikom primene zakona kao i činjenicu da pojedine oblasti uopšte nisu uređene proaktivno, reagovao i sačinio Model zakona o zaštiti podataka o ličnosti. Tekst Modela zakona objavljen je u maju mesecu na internet stranici Poverenika, a javnost je imala priliku da daje svoje sugestije i komentare na tekst Modela zakona, nakon čega je upućen Ministarstvu pravde. Model zakona na sveobuhvatan način uređuje oblast zaštite ličnih podataka.