материнства. Закон изједначава брак и ванбрачну заједницу, а предвиђа и појачану помоћ у изградњи породице (планирање породице, број деце и слично. ), као и указивање на значај заштите од насиља у породици. Образовање, спорт и култура подразумевају више мера, као што су: забрана одбијања пријема у образовну установу заснована на полу, обавеза образовних установа да у оквиру наставних планова и програма обезбеђује васпитање у области равноправности полова, али и обавезу да у органима управљања јавних служби мора бити најмање 30% представника мање заступљеног пола. Овакве обавезе односе се и на установе за активно бављење спортом, као и једнако финансијско третирање свих спортских удружења. Политички и јавни живот подразумева учешће у раду политичких странака, политичких удружења и других облика организовања ради политичког рада, учешће у раду синдикалних организација, струковних удружења и других организација које дејствују у јавном животу. У ову област спада и бирачко право, активно и пасивно, тј. право да се бира и да се буде биран у органе републичке и локалне власти. Највећи искорак у овој области направљен је у Закону о избору народних посланика и Закону о локалним изборима који предвиђају обавезу предлагача кандидата за народне посланике, односно одборнике локалних скупштина да на листи кандидата мора бити заступљено најмање 30% мање заступљеног пола, тако да међу три кандидата један мора бити лице мање заступљеног пола. У случају да листа кандидата није овако сачињена, оваква листа не би била проглашена, односно предлагач - политичка странка, организација или група грађана не би могли да учествују на изборима. У област политичког и јавног живота спадају и учешће у извршним органима власти, где постоји обавеза државе да омогући политику једнаких могућности. Судска заштита претпоставља посебан грађански судски поступак у случајевима дискриминације. Уколико неко лице сматра да му је повређено неко право дискриминаторским радњама може покренути тужбу пред судом. Тужба се може поднети: 1. ради утврђивања повреде извршене дискриминаторским понашањем, 2. ради забране вршења радње од којих прети повреда, 3. ради забране даљег предузимања, односно понављања дискриминаторских радњи, 4. ради стављање ван снаге предмета којим је извршена дискриминација (нпр. новине, уџбеник или слично. ), 5. ради отклањања повреде и повраћаја у пређашње стање и 6. ради накнаде материјалне и нематеријалне штете. За разлику од класичног парничног поступка, овај поступак могу покренути и друга лица, не само она која су погођена дискриминацијом, али само уз њихову сагласност. Поступак је хитан и бесплатан, не плаћају се судске таксе за покретање поступка. Терет доказивања је на туженом, односно уколико је тужилац учинио вероватним да је дошло до дискриминација (значи не мора да то докаже, већ само учини вероватним), тужени мора доказивати да није било дискриминације. РАДНО ЗАКОНОДАВСТВО. I. ИЗВОРИ РАДНОГ ПРАВА. Изворе радног права чине правни акти међународног и унутрашњег права. Међународни извори радног права јесу: - акти универзалног карактера (њих усвајају светске међународне организације, као што су Организација уједињених нација и Међународна организација рада); билатерални међудржавни уговори (уговори који су закључени између две државе којима се уређују одређена питања у области рада и они обавезују само државе уговорнице)