Председник Владе има свој кабинет којим руководи шеф кабинета. Шефа кабинета поставља и разрешава председник Владе. Кабинет врши стручне и друге послове за председника Владе. Послови кабинета су стручно-оперативног и техничког карактера. Председник Владе може оснивати савете, као стручна, саветодавна тела која му помажу у саветодавном смислу. У пракси, чланови оваквих саветодавних тела су обично лица са великим професионалним искуством у одређеној области. Председник Владе може поднети оставку Народној скупштини. Оставку председник Владе упућује председнику Народне скупштине и о томе обавештава председника Републике и јавност. Народна скупштина само констатује да је председник Владе поднео оставку, не расправља се о оставци, а констатацијом оставке престаје мандат председнику Владе, а тиме аутоматски и целој Влади. Народна скупштина на захтев најмање 60 народних посланика може поднети предлог да се Влади изгласа неповерење. На тај начин се практично покреће поступак смене Владе. У суштини, предлог за изгласавање неповерења Влади је предлог за расправу о неповерењу председнику Владе. Први потпредседник Владе. Први потпредседник Владе је један од потпредседника који замењују председника Владе. Када предлаже састав Владе, мандатар ће предложити и број и имена потпредседника Владе, али такође и који од потпредседника ће бити први потпредседник. Први потпредседник замењује председника Владе у свим ситуацијама за време одсутности или спречености председника Владе. Први потпредседник једино нема овлашћење да предложи избор или разрешење члана Владе. Потпредседник Владе. Влада може имати једног или више потпредседника. Број потпредседника одређује се приликом избора Владе, односно кандидат за председника Владе предлаже број и имена потпредседника Владе. Председник Владе одређује којим областима се баве потпредседници. Тако потпредседник Владе може бити задужен за област финансија, трговине, одбране и слично. У оквиру тог овлашћења које добије од председника Владе, потпредседник усмерава и усклађује рад министарстава у области за коју је задужен. Потпредседник Владе може истовремено бити и министар. Министар. Министар је истовремено и члан Владе и руководилац министарства. Као члан Владе, министар може подносити предлоге Влади за уређивање одређених питања. Такође министар може захтевати од Владе да заузме став по одређеном питању из надлежности министарства којим руководи. Министар је дужан да спроводи политику Владе и да о спровођењу политике обавештава Владу. Председник Владе може министру дати обавезно упутство и посебно задужење. У том случају, министар је дужан да изврши то упутство, односно да врши послове за које је задужен. Уколико министар сматра да је председник Владе дао погрешно или лоше упутство или посебно задужење, он може захтевати да Влада одлучи да ли је при давању упутства и задужења председник Владе прекорачио своја овлашћења. Министар може поднети оставку. У том случају, он оставку подноси председнику Владе који ту оставку прослеђује Народној скупштини. Народна скупштина констатује оставку без расправе. Председник Владе може поднети предлог з