запошљавање, борачка и социјална питања; Министарство омладине и спорта, и Министарство културе и информисања). Један од принципа образовања министарства јесте област друштвеног живота, односно друштвених односа које држава регулише, а којим се то министарство бави. Међутим, чак у истој области може бити да се два министарства баве истом сфером друштвеног живота. У области сигурности и безбедности, за област спољне сигурности и безбедности грађана задужено је Министарство одбране, а за област унутрашње сигурности грађана Министарство унутрашњих послова. С друге стране, једно министарство може бити надлежно за више области, као што је на пример Министарство омладине и спорта које је надлежно за област бриге о младима, али и за област спорта. Следећи принцип образовања министарстава је "количина" послова која се обављају у неком министарству, односно у којој мери је та друштвена област у државној регулативи, односно колико се држава "меша" у друштвени однос. Принцип сродности делатности које држава врши, одн. пружа такође је врло присутан, па су тако у једном министарству заједно делатности грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. Према томе, не можемо говорити о некој универзалној и непроменљивој подели министарстава. Колико се брзо развијају друштвени односи и колика је потреба за правном регулативом тих односа, толико често ће се и мењати број и надлежности министарстава. Као најбољи пример овога је област информативних и телекомуникационих активности које су се са употребом компјутера и појавом интернета развиле том брзином и снагом да су све државе морале "на брзину" да образују министарства или друге огране државне управе која ће се бавити овом облашћу. Закон о државној управи даје дефиницију министарства као "органа државне управе који се образује за послове државне управе у једној или више међусобно повезаних области". Органи управе у саставу министарстава су, такође органи државне управе који обављају 1. инспекцијске и са њима повезане стручне послове (Инспекција рада у Министарству за рад, запошљавање, борачка и социјална питања) или 2. извршне и са њима повезане стручне послове - тзв. послове извршења закона са ауторитетом власти (Пореска управа у Министарству финансија). Ови извршни и инспекцијски послови захтевају већу самосталност од оне које има организациона јединица у оквиру министарства (сектор), па положај органа у саставу и његовог руководиоца карактерише већа самосталност у раду. С друге стране, орган управе у саставу не може доносити прописе, нити може директно учествовати у обликовању политике Владе. Органи управе у саставу се, такође образују Законом о министарствима. Разлика између министарства и посебне организације као следеће врсте органа државне управе јесте у томе што се посебна организација образује када послови које оне обављају пре свега имају специфичан, уже стручни карактер у односу на министарство. С друге стране, послови које посебне организације обављају захтевају већи степен самосталности у односу на органа управе у саставу министарстава. Посебне организације могу се образовати Законом о министарствима, али могу и другим, посебним законом. 3.2. Службе Владе. Службе Владе нису органи државне управе и Закон о државној управи их не познаје у систему државне управе. Могућност оснивања служби Владе предвиђене је Законом о Влади којим је утврђено да се службе владе оснивају ради обављања стручних или техничких послова за потребе Владе (нпр. Генерални секретаријат Владе) или за послове заједничке за све или више органа државне управе (нпр. Канцеларија за јавна улагања, Управа за заједничке послове републичких органа и друго) Разлика између органа државне управе и служби Владе је у томе што службе Владе не врше послове државне управе у класичној дефиницији (извршавање закона, инспекцијски надзор, доношење прописа, старања о јавним службама), већ врше стручне послове неопходне да би се послови државне управе могли обављати. Могло би се рећи да органи државне управе пружају услуге ка споља, према грађанима, а службе Владе ка унутра, према самој држави, односно органима државне управе и другим државним органима