Европски омбудсман је потпуно независан у вршењу својих функција. Он је овлашћен да прима жалбе које се односе на случајеве лоше управе од стране институције/органа или тела ЕУ (овде су изузете одлуке Суда правде ЕУ) од сваког грађанина ЕУ или сваког физичког или правног лица које има пребивалиште, односно седиште у некој држави чланици. У случајевима када после претходно спроведене истраге Европски омбудсман констатује случај лоше управе, он о томе обавештава одговарајућу институцију, која је поводом тога дужна да му достави своје мишљење. По добијању мишљења, Европски омбудсман доставља одговарајући извештај Европском парламенту, одговарајућој институцији и подносиоцу жалбе. Сваке године Европски омбудсман подноси извештај Европском парламенту о резултатима својих истрага. 1. Делокруг Савета ЕУ (Савет министара). Савет има специфичну и значајну улогу у систему ЕУ. Он, пре свега, обавља законодавну функцију, заједно са Европским парламентом, што значи да заједно са овим усваја законске акте у прописаном законодавном поступку. Такође, заједно са Европским парламентом, Савет учествује у усвајању буџета ЕУ. Савет утврђује политику и усклађује активности у складу са својим делокругом утврђеним уговорима. Више од 150 радних тела и комитета, у којима раде представници националних држава, припремају рад и одлуке министара у различитим конфигурацијама Савета. Савет својим одлукама преноси на Комисију овлашћења за спровођење прописа које доноси, с тим што у посебним случајевима може сам спроводити одлуке које је донео. За припрему рада Савета и за извршавање задатака које му он повери одговоран је Комитет сталних представника, састављен од представника влада држава чланица. Да би се квалитетно обављао рад Савета образован је и Генерални секретаријат, под руководством генералног секретара, кога именује Савет. Савет има и координативну улогу и улогу да представља Владе држава чланица, преко министра одређеног ресора, па се састав Савета мења у зависности од ресора коме је посвећена седница Савета. У том смислу, постоји десет различитих састава у којима заседа Савет. Дакле, то је једно тело, али нема фиксни састав чланова. Такође, нема хијерархије између различитих састава, али када је реч о питањима у вези са усклађивањем активности држава чланица у области спољне политике, онда се састаје Савет за спољне послове (Foreign Affairs Council), који ради и као Савет за опште послове (General Affairs Council), који иначе има задатак и да координира рад осталих ресорних заседања Савета, као и да припрема састанке Европског савета, у сарадњи са председником Европског савета и Комисијом. Свако заседање Савета је подељено у два дела, на тај начин што је први део посвећен расправи о прописима ЕУ, а други осталим важним активностима. Савет има седиште у Бриселу, с тим што се нека његова заседања одржавају и у Луксембургу. С изузетком Савета за спољне послове, којим председава Високи представник ЕУ за спољне послове и безбедносну политику, радом Савета у осталим саставима председава свака од држава чланица у периоду од шест месеци, према редоследу који је унапред одредио Европски савет, поштујући систем равноправне ротације. Главни задаци председавајућег су да унапред, за период свог председавања, утврди датуме одржавања седница Савета, припреми предлог дневног реда за седнице, сазива седнице, председава седницама и састанцима тела које за Савет припрема дневни ред - Комитета сталних представника, као и да представља Савет у односима са Комисијом. Председавајући Савета значајно утиче на законодавну и сваку другу активност Савета на тај начин што може да подржи или не подржи неки предлог Комисије у том смислу. Савет, по правилу, доноси одлуке квалификованом већином. У зависности од питања о којима се гласа, Савет одлуку доноси простом већином (гласом за од стране 15 држава чланица) или квалификованом већином, коју чине гласови 55% држава чланица које представљају најмање 65% становништва ЕУ). За одређена питања тражи се једногласност (консензус). Гласа се