6.3. Републички секретаријат за законодавство. Републички секретаријат за законодавство је посебна организација који, поједностављено речено врши проверу законитости свих аката које Влада усваја. Републички секретаријат за законодавство је орган државне управе, што значи да врши и послове које спадају у управне послове. Републичким секретаријатом за законодавство руководи директор кога поставља Влада на предлог председника Владе, на период од 5 година. Републички секретаријат за законодавство обавља стручне послове који се односе на: изграђивање, праћење и унапређење правног система; обезбеђивање усаглашености прописа и општих аката у правном систему у поступку њиховог доношења и старање о њиховој нормативно-техничкој и језичкој ваљаности; надзор над објављивањем и старање о објављивању прописа и других аката Владе, министарстава и других органа и организација за које је то законом одређено, припрема прописе који се односе на државне симболе; службену употребу језика и писама; организацију и начин рада Владе и друге прописе који не спадају у делокруг министарстава. 6.4. Републички секретаријат за јавну политику. Републички секретаријат за јавну политику је посебна организација који врши стручне послове који се односе на планирање, стратешко планирање, регулаторне реформе и спровођење утврђених јавних политика. Републичким секретаријатом за јавну политику руководи директор која поставља Влада на предлог председника Владе, на период од 5 година. Републички секретаријат за јавне политике обавља стручне послове који се односе на: анализу, идентификовање потреба и достављање иницијатива за израду стратешких докумената којима се утврђују јавне политике; обезбеђивање усклађености предлога стратешких докумената којима се утврђују јавне политике и нацрта закона са усвојеним стратешким документима којима се утврђују јавне политике, у поступку њиховог доношења; давање иницијатива за унапређење процедура за израду стратешких докумената којима се утврђују јавне политике; припремање предлога стратешких докумената којима се утврђују јавне политике из делокруга свих органа државне управе; стручне послове који се односе на спровођење регулаторне реформе и анализу ефеката прописа које припремају министарства и посебне организације, што обухвата: давање претходног мишљења о потреби спровођења анализе ефеката и о потпуности садржаја приложене анализе ефеката; помоћ предлагачима прописа при успостављању механизма за праћење и анализу ефеката прописа током њихове примене; прикупљање и обраду иницијатива привредних субјеката, других правних лица и грађана за измену неефикасних прописа на републичком нивоу; подношење иницијативе надлежним предлагачима прописа за измену неефикасних прописа; учешће у организовању обуке државних службеника који раде на пословима који су повезани са анализом ефеката прописа; обављање послова везаних за праћење и анализу институционалних и кадровских капацитета за спровођење регулаторне реформе, као и друге послове одређене законом. 1.5. Радна тела Владе, Координациона тела, Савети председника Владе. Радна тела Владе образују се као стална радна тела и повремена радна тела. Стална радна тела дају мишљења на предлоге аката које Влада усваја, а пре него што Влада разматра та акта. Стална радна тела, по правилу, чине министри. Пословником Владе образована су следећа стална радна тела: Одбор за привреду и финансије, Одбор за правни систем и државне органе, Одбор за односе са иностранством, Административну комисију; Кадровску комисију; Комисију за стамбена питања и расподелу службених зграда и пословних просторија, Комисију за утврђивање штете од елементарних непогода. Радна тела пре седнице Владе разматрају материјале који су и надлежности тог тела (нпр. Одбор за финансије и привреду разматра нацрт