органа државне управе и судова и јавних тужилаштава. Судска контрола одлука државних органа утврђена је Уставом (члан 198. Устава) којим се предвиђа да појединачни акти и радње државних органа морају бити засновани на закону, а та законитост подлеже судској заштити, у већини случајева у управном спору. Закон о управним споровима из 2009. године предвиђа да у управном спору суд одлучује о законитости коначних управних аката, осим оних у погледу којих је предвиђена другачија судска заштита. У управном спору суд одлучује и о законитости коначних појединачних аката којима се решава о праву, обавези или на закону заснованом интересу, у погледу којих у одређеном случају законом није предвиђена другачија судска заштита, као и о законитости других коначних појединачних аката када је то законом предвиђено. 13. Однос органа државне управе и локалне самоуправе. Локална самоуправа је механизам којим грађани непосредно или преко својих представника ограничавају државну власт. О самом појму локалне власти више се говори у делу Приручника којим се односи на Уставно уређење. У овом делу биће речи само о органима локалне самоуправе (општине или града), као и односу органа државне управе са органима локалне самоуправе. 16.1. Органи локалне самоуправе. Органи локалне самоуправе су: 1. Скупштина локалне самоуправе (о скупштини јединице локалне самоуправе говори се у делу Приручника којим је се односи на Уставно уређење). 2. Председник општине/града, 3. Општинско/градско веће, 4. Општинска/градска управа. Председник општине. Председник општине је извршни орган локалне власти. Председника општине бира скупштина општине, из реда одборника, на период од четири године, тајним гласањем, већином гласова од укупног броја одборника. Кандидата за председника општине предлаже председник скупштине општине. Председнику општине избором престаје мандат одборника. Председник општине је на сталном раду у општини. Председник општине има заменика који га замењује у случају његове одсутности и спречености да обавља своју дужност. Заменика председника предлаже кандидат за председника општине. Председник општине је надлежан: 1) да представља и заступа општину; 2) да предлаже начин решавања питања о којима одлучује скупштина; 3) наредбодавац је за извршење буџета; 4) да усмерава и усклађује рад општинске управе; 5) да доноси појединачне акте за које је овлашћен законом, статутом или одлуком скупштине; 6) да врши и друге послове утврђене статутом и другим актима општине. Председник општине може бити разрешен пре истека времена на које је биран на образложени предлог најмање једне трећине одборника, при чему је одлука донета ако је за њ