6) обавља стручне послове и административно-техничке послове за потребе рада скупштине општине, председника општине и општинског већа. Општинска управа се образује као јединствен орган, а у општинама са преко 50.000 становника могу се, уместо јединствене општинске управе, образовати општинске управе за поједине области. Када је општинска управа образована као јединствени орган, њом руководи начелник општинске управе, а када се образују управе за поједине области, сваком од њих руководи начелник управе за одређену област. Начелника поставља општинско веће, на основу јавног конкурса, на период од пет година. Акт о организацији општинске управе доноси скупштина општине на предлог општинског већа, а акт о унутрашњем уређењу и систематизацији општинске управе обједињује начелник и доставља општинском већу на усвајање. 16.2. Однос органа државне управе са органима локалне самоуправе. Однос органа државне управе са органима локалне самоуправе заснивају се правима и дужностима одређеним законом. У даљем тексту употреба појма "орган Републике" означава орган државне управе. Однос између ових органа је двојак. 1. Однос сарадње. Органи локалне самоуправе имају право да: 1) дају органима Републике иницијативе за уређивање односа од значаја за локалну самоуправу и за предузимање мера од значаја за решавање питања из оквира права и дужности јединице локалне самоуправе; 2) подносе представке и дају предлоге у погледу поступања органа Републике; 3) учествују, самостално или преко својих асоцијација у припреми закона и других прописа чија је садржина од посебног значаја за остваривање и развој локалне самоуправе, 4) траже мишљење од надлежног органа Републике у вези са применом закона и других прописа који су од непосредног утицаја на развој и остваривање локалне самоуправе и за рад органа јединице локалне самоуправе; 5) да буду обавештавани од стране органа Републике о мерама које ови предузимају или намеравају да предузму у извршавању закона и других прописа, о заштити уставности и законитости, појавама које их нарушавају и о мерама за њихово отклањање, о остваривању права грађана на локалну самоуправу, као и о другим питањима од непосредног интереса за остваривање система локалне самоуправе и за рад органа јединице локалне самоуправе; 6) да траже пружање стручне помоћи са применом закона и других прописа који су од непосредног утицаја на развој и остваривање локалне самоуправе и за рад органа јединице локалне самоуправе. 2. Однос надзора над радом (хијерархијски однос). Органи Републике врше надзор над законитошћу рада и аката органа јединице локалне самоуправе, у складу с Уставом и законом. Закон о локалној самоуправи је регулисао ситуације у којим постоји могућност интервенције републичке власти. Обустава од извршења општег акта Влада је дужна да обустави од извршења општи акт јединице локалне самоуправе за који сматра да није сагласан Уставу или закону, решењем које ступа на снагу кад се објави у "Службеном гласнику Републике Србије". Решење о обустави од извршења престаје да важи ако Влада у року од пет дана од објављивања решења не покрене поступак за оцену уставности и законитости општег акта. Оцена уставности и законитости - Поступак пред Уставним судом Надлежно министарство покренуће поступак за оцену уставности и законитости статута, прописа или другог општег акта јединице локалне самоуправе пред Уставним судом, ако сматра да тај акт није у сагласности с Уставом, законом или другим републичким прописом