Портал еУправа је званични портал државне управе Републике Србије. Реч "портал" је преузет из речника архитектуре и означава посебно наглашен или декорисан улаз. У данашњем речнику када се каже портал, пре свега се има у виду web портал који означава нефизичко, дигитално место приступа информацијама, а на ком месту су различите, али логички повезане апликације које су намењене и које ће користити већем броју корисника. Портал еУправе почео је са радом 2010. године, али је правно регулисан тек 2018. године Законом о електронској управи. Портал еУправе је место на којем различити органи који обављају послове државне управе пружају услуге преко Интернета, електронским путем. Законом о електронској управи није предвидео обавезу органа који пружа услуге државне или јавне управе да то чини преко портала еУправе. Овај Закон само предвиђа обавезу органа који обављају послове државне управе да морају да управно поступају и електронски комуницирају са корисницима тих услуга (грађани и правна лица) преко јединствене информационо-комуникационе мреже, али не уводи обавезу пружања услуга државне управе коришћењем те мреже. Обавеза пружања јавних услуга преко информационих мрежа, коришћењем Интернета или мобилне телефоније могући је следећи корак, након техничког и технолошког развоја и расположивих финансијских могућности државе. У овом моменту, на порталу еУправе могуће је електронско коришћење различитих услуга, као што су измена података у матичним књигама, подношење захтева за издавање личних докумената и заказивање термина за подизање личних докумената, промене у бирачком списку и слично. Једна од новина на овом порталу јесте тзв. епартиципација. Електронска партиципација (еПартиципација) је термин који означава употребу информационо-комуникационих технологија у процесима јавног управљања и владања. Пре свега се односи на квалитетнији контакт између грађана и представника власти, на начин да омогућава комуникацију без нужности физичког присуства актера дијалога. У суштини, за сада је ово место на којем се одржавају јавне расправе у "виртуелном" простору (www.euprava.gov.rs/eParticipacija). Изменама Закона о државној управи из 2018. године начињен је значајан напредак у области електронске управе, па је тако предвиђена обавеза органа државне управе да, када припрема нацрт закона, другог прописа или акта, на својој интернет страници и на порталу еУправе објави податак да започиње са припремом нацрта закона, другог прописа и акта и да објави основне информације о свим решењима која ће бити предложена. Истим изменама прописано је и обавеза објављивања активности приликом сачињавања полазног документа, као и приликом консултација и јавних расправа о чему ће бити речи у Пододељку 19.2. ове Главе - Полазни документ, консултације и јавна расправа. 18. Јавне агенције. 18. 1. Појам јавне агенције. Јавна агенција је организација која се оснива за развојне, стручне или регулаторне послове од општег интереса уколико ти послови не захтевају сталан и непосредан политички надзор и ако јавна агенција може боље и делотворније да их врши него орган државне управе, нарочито ако се у целини или претежно могу финансирати од цене коју плаћају корисници услуга које агенција пружа. Шире гледано, јавне агенције спадају у организације које врше послове државне управе. Основне карактеристике јавне агенције су 1. специфичност послова 2. политички надзор и 3. могућност пружања услуга на тржишту. Јавној агенцији могу се посебним законом, као јавно овлашћење, поверити следећи послови државне управе: доношење прописа за извршавање закона и других општих аката Народне скупштине и Владе