- - потпуна сагласност о даљем унапређивању добросуседских односа и свих других видова регионалне сарадње и регионалних иницијатива. - обавеза Народне скупштине да приоритет буде рад на усклађивању домаћег законодавства са правним тековинама Европске уније, а захтева се и увођење посебних процедура за побољшање ефикасности тог процеса. 1. Стратегија комуникације о приступању Републике Србије Европској унији. Влада Србије усвојила је на седници одржаној 1. децембра 2011. године "Стратегију комуникације о приступању Републике Србије Европској унији", која представља оквир за комуникацијске активности Владе. Усвајање стратегије је дошло као резултат сагледавања потребе да се унапреди информисање домаће јавности током преговора, очекујући да ће доћи до значајних промена у свим областима привредног, економског и друштвеног живота, које ће се директно одразити на свакодневни живот грађана Републике Србије, њихова права и обавезе. Ова стратегија примењиваће се у периоду од њеног усвајања до завршетка преговора о приступању и евентуалног референдума на којем ће се грађани изјашњавати о чланству Републике Србије у Европској унији, а разрађиваће се детаљно у годишњим акционим плановима, за чију припрему је задужено Министарство за европске интеграције у сарадњи са релевантним органима Владе Републике Србије. 2. Национални програм за усвајање правних тековина Европске Уније. Хармонизација, односно усклађивање домаћег правног поретка са правним поретком Европске уније чини срж преговора и процеса придруживања. У питању је сложен и вишегодишњи процес који је захтевао доношење више националних докумената од којих је важно истаћи Национални програм за усвајање правних тековина Европске уније. То је детаљан, вишегодишњи план усклађивања домаћих прописа са прописима ЕУ на основу кога Влада и јавност могу да прате темпо, обим и квалитет тог усклађивања. Имајући у виду специфичности организације правног поретка ЕУ по областима, право ЕУ је за потребе нашег процеса усклађивања подељено у складу са надлежношћу наших државних органа. Тиме је омогућено лакше планирање рада органа на припреми потребних прописа као и праћење укупних законодавних активности. Након отпочињања преговора о чланству и ступања на снагу Споразума о стабилизацији и придруживању, уследила је ревизија НПАА, у складу са обавезама које Србија треба да реализује како би испунила критеријуме за чланство У ЕУ. Tрећи, актуелни Национални програм за усвајање правних тековина Европске уније (НПАА), усвојен 1. марта 2018. године. Важно је знати да постоји и пратећи документ - Упутство за прикупљање података о финансијским аспектима спровођења НПАА. Основни циљ Упутства је да се обезбеди методолошки јединствен приступ прикупљању података о финансијским аспектима спровођења "Националног програма за усвајање правних тековина ЕУ (НПАА)". Упутство се односи како на процењивање висине издатака који су потребни за спровођење НПАА што је потребно како би Србија испунила критеријуме за чланство у ЕУ, тако и на идентификацију предвиђених извора финансирања. Квалитетни и поуздани подаци о финансијским аспектима спровођења НПАА биће од кључног значаја за квалитетно програмирање и управљање буџетским средствима и средствима међународне помоћи током процеса преговора за чланство у ЕУ током наредних година. Истовремено, податке о финансијским аспектима спровођења НПАА је целисходно имати у виду и приликом израде финансијских планова институција. Подаци о финансијским аспектима спровођења НПАА представљају пројекцију преговарачких група о додатни