Ради усклађивања политика држава чланица у области деловања унутрашњег тржишта, Савет је образовао Комитет за економска и финансијска питања, који прати економску и финансијску ситуацију држава чланица и ЕУ, врши надзор над монетарним и финансијским стањем и општим режимом плаћања у државама чланицама, и о томе редовно обавештава и даје своје мишљење Савету и Комисији. Савет је образовао Комитет за запошљавање, који прати стање запослености и политику запошљавања у ЕУ и државама чланицама и који предлаже мере за подстицање сарадње између држава чланица у области запошљавања и тржишта рада. Савет је образовао Комитет за социјалну заштиту, који надгледа социјалну ситуацију и развој политика у области социјалне заштите у државама чланицама и у ЕУ и предлаже мере за унапређење сарадње у области социјалне заштите између држава чланица. Веома важну улогу у поступку разматрања прописа у Европском парламенту, па и у целокупном законодавном поступку, имају одбори Европског парламента, који су бројни, с обзиром на то да су образовани за различите области (за правна питања и унутрашње тржиште, пољопривреду и сеоски развој, буџетску контролу, развој и сарадњу и друго). Они предлажу амандмане на предложене прописе који се затим са предложеним прописом разматрају на заседању Европског парламента. 1. Улога Европског економско-друштвеног комитета Европског комитета регија у поступку припремања одлука. Европском парламенту, Савету и Комисији помажу Економско-друштвени комитет и Комитет регија, који имају саветодавну улогу. Комитете сазивају њихови председници на захтев Европског парламента, Савета или Комисије, а могу се састати и на сопствену иницијативу. Чланови комитета су независни у обављању својих дужности, односно нису дужни да поступају ни по чијим упутствима. Економско-друштвени комитет чине представници из различитих економских и друштвених области организованог цивилног друштва, посебно представници организација послодаваца и запослених. Има саветодавну улогу и представља "мост" између грађана ЕУ и њених институција у којима се доносе одлуке. Економско-друштвени комитет може имати највише 350 чланова, који се именују на предлог националних влада држава чланица на период од пет година и њихов мандат се може обновити. Чланови Економско-друштвеног комитета из својих редова бирају председника на период од две и по године. Овај комитет заузима значајно место у поступку припремања одлука, а његово консултовање је обавезно у случајевима утврђеним уговорима. Тако, на пример, његово консултовање је обавезно када се у одговарајућем законодавном поступку доносе законски акти којима се предвиђају мере неопходне за остваривање слободног кретања радника, остваривање слободе предузетништва и либерализација посебних услуга. Такође, Европски парламент, Савет и Комисија могу консултовати овај комитет у свим случајевима када сматрају да је то неопходно. У случајевима када то сматра потребним, Комитет може дати мишљење и на сопствену иницијативу. Мишљење Комитета се, заједно са записником са расправе, доставља Европском парламенту, Савету и Комисији. Европски комитет регија чине представници регионалних и локалних органа који су изабрани у некој регионалној или локалној заједници или који су политички одговорни пред изборном скупштином. Комитет регија може имати највише 350 чланова, који се именују на период од пет година и њихов мандат се може обновити. Број представника државе чланице зависи до броја њених становника. На основу предлога сваке државе чланице, Савет утврђује списак чланова и њихових заменика. Савет, на предлог Комисије, доноси одлуку којом одређује састав Комитета регија а чланови не могу истовремено бити и чланови Европског парламента. Чланови Комитета регија из својих редова бирају председника на период од две и по године