Када Народна скупштина констатује оставку председника Владе, председник Републике је дужан да покрене поступак за избор нове Владе. У случају да Народна скупштина не изабере нову Владу у року од 30 дана од дана констатације оставке председника Владе, председник Републике је дужан да распусти Народну скупштину и распише изборе. Оставка и разрешење члана Владе. Члан Владе може поднети оставку председнику Владе. Председник Владе доставља оставку члана Владе председнику Народне скупштине, а Народна скупштина на првој наредној седници констатује оставку. Председник Владе може предложити Народној скупштини разрешење појединог члана Владе. Народна скупштина разматра предлог за разрешење члана Владе и гласа о том предлогу на првој наредној седници. Одлука о разрешењу члана Владе донета је ако је за њу гласала већина од укупног броја народних посланика. Члану Владе који је поднео оставку мандат престаје даном констатације оставке, а члану Владе који је разрешен, даном доношења одлуке о разрешењу. Положај и овлашћења члана Владе који је поднео оставку или у односу на кога је поднет предлог за разрешење, до престанка мандата, уређују се законом. По Закону о Влади, министар који је поднео оставку дужан је да врши текуће послове док му не престане мандат и при томе он не може доносити прописе, изузев ако је њихово доношење везано за законски рок или то налажу потребе државе, интереси одбране или природна, привредна или техничка несрећа, а при вршењу оснивачких права Републике Србије може једино да именује или да сагласност на именовање вршиоца дужности директора и чланова управног и надзорног одбора. Такође по Закону о Влади, кад председник Владе предложи Народној скупштини разрешење министра, од подношења предлога председника Владе за разрешење министра до одлуке Народне скупштине министар не може вршити своја овлашћења, већ њих преузима члан Владе кога председник Владе овласти. Председник Владе је дужан да по престанку мандата члана Владе због подношења оставке или разрешења, у складу са законом, покрене поступак за избор новог члана Владе. По Закону о Влади, председник Владе дужан је да предложи Народној скупштини избор новог министра у року од 15 дана од престанка мандата претходног министра, а до избора новог министра, овлашћења министра коме је престао мандат врши члан Владе кога председник Владе овласти. 1. Државна управа. Државна управа је део извршне власти Републике Србије који обавља послове државне управе (управне послове у оквиру права и дужности Републике Србије). Државну управу чине органи државне управе (министарства, органи управе у саставу министарстава и посебне организације). Државна управа је самостална, везана Уставом и законом, а за свој рад одговорна је Влади. Послове државне управе, дакле, обављају органи државне управе (министарства, органи управе у саставу министарстава и посебне организације). Послови државне управе одређују се законом (послови које обавља државна управа утврђени су Законом о државној управи), а унутрашње уређење и систематизација радних места у органима државне управе заснивају се на начелима која одређује Влада уредбом. Органи државне управе образују се законом, а делокруг органа државне управе одређује се такође законом. Рад органа државне управе подлеже надзору Владе. Народна скупштина надзире рад органа државне управе преко надзора над радом Владе и чланова Владе. Преко управног спора судови надзиру законитост појединачних аката органа државне управе донесених у управним стварима. Сагласно Уставу, поједини послови државне управе могу се законом поверити аутономним покрајинама и јединицама локалне самоуправе, ако је то у интересу ефикаснијег