постављењима, именовањима и разрешењима, у управним стварима и у другим питањима од појединачног значаја. Кад не доноси друге акте, Влада доноси закључке. Декларацијом се изражава став Владе о неком питању. Председник Владе води и усмерава рад Владе, стара се о уједначеном политичком деловању Владе, усклађује рад чланова Владе и представља Владу. Председник Владе може осталим члановима Владе давати обавезна упутства и посебна задужења, сходно програму и политици Владе. По Закону о Влади, председник Владе може бити истовремено и министар. Потпредседник Владе усмерава и усклађује рад органа државне управе у областима које одреди председник Владе. Председник Владе може овластити потпредседника Владе да руководи пројектом из делокруга више органа државне управе. По Закону о Влади, потпредседник Владе може бити истовремено и министар. Председник Владе одређује једног потпредседника Владе за првог потпредседника Владе, који га замењује за време одсутности или спречености са свим овлашћењима председника Владе, изузев овлашћења на предлагање избора или разрешења члана Владе. Први потпредседник Владе помаже председнику Владе у вођењу и усмеравању Владе, старању о јединству политичког деловања Владе и усклађивању рада чланова Владе. Полазећи од уставних надлежности Владе и чињенице да је Народна скупштина та која је бира, Устав утврђује да је Влада одговорна Народној скупштини за политику Републике Србије, за извршавање закона и других општих аката Народне скупштине и за рад органа државне управе. Министри су за свој рад и за стање у области из делокруга министарства одговорни председнику Владе, Влади и Народној скупштини. По Закону о Влади, министар је одговоран за спровођење програма и политике Владе, за одлуке и мере које је донео или пропустио да донесе или предузме и за извршавање обавезних упутстава и посебних задужења која му је одредио председник Владе. Председник Владе и члан Владе не одговарају за мишљење изнето на седници Владе или Народне скупштине, или за гласање на седници Владе. Председник и члан Владе уживају имунитет као народни посланик, а о имунитету председника и члана Владе одлучује Влада. По Уставу, члан Владе не може бити народни посланик у Народној скупштини, посланик у скупштини аутономне покрајине и одборник у скупштини јединице локалне самоуправе, нити члан извршног већа аутономне покрајине или извршног органа јединице локалне самоуправе. Закон о Влади томе додаје да члан Владе не може бити на другој јавној функцији у државном органу, органу аутономне покрајине, општине, града, града Београда, нити вршити делатност која је по закону неспојива с дужношћу члана Владе, нити створити могућност сукоба јавног и приватног интереса. Избор, мандат и престанак мандата Владе. По Уставу, кандидата за председника Владе Народној скупштини предлаже председник Републике, пошто саслуша мишљење представника изабраних изборних листа. По Закону о председнику Републике, председник Републике дужан је да Народној скупштини предложи оног кандидата за председника Владе који може да обезбеди избор Владе. Кандидат за председника Владе Народној скупштини износи програм Владе и предлаже њен састав. Народна скупштина истовремено гласа о програму Владе и избору председника и чланова Владе. Влада је изабрана ако је за њен избор гласала већина од укупног броја народних посланика. Мандат Владе траје до истека мандата Народне скупштине која ју је изабрала, а почиње да тече даном полагања заклетве пред Народном скупштином. Мандат Владе престаје пре истека времена на које је изабрана: распуштањем Народне скупштине, изгласавањем неповерења Влади, неизгласавањем поверења Влади и оставком председника Владе. Из наведеног произлази: прво, да распуштањем Народне скупштине Влади престаје мандат пре истека времена на које је изабрана, што значи да мандат Владе увек престаје када престане мандат Народне скупштине која је Владу изабрала - било истеком мандата тог сазива Народне скупштине (дакле после четири године), било распуштањем Народне скупштине; друго, да мандат Владе може да престане и пре престанка мандата Народне скупштине (изгласавањем неповерења Влади, неизгласавањем поверења Влади и оставком председника Владе)