Председнику суда престаје функција престанком судијске функције, избором за судију другог суда, на лични захтев, због укидања суда, истеком мандата и разрешењем са функције председника суда. Председнику суда који у току мандата наврши радни век судијска функција и функција председника суда престају истеком мандата председника суда. Одлуку о престанку функције председника суда доноси Народна скупштина. Одлуку о разрешењу председника суда доноси Народна скупштина, на основу предлога Високог савета судства, након спроведеног поступка у коме су утврђени разлози за разрешење. Председник суда који не буде поново изабран, који се разреши са те функције или му функција престане на лични захтев, наставља да обавља судијску функцију. По Закону о уређењу судова, суд има једног или више заменика председника суда; заменик председника суда замењује председника суда у случају спречености или одсутности. Када суд има више од једног заменика председника суда, председник суда одређује једног заменика који га замењује. Председник непосредно вишег суда има право да надзире судску управу нижег суда, као и да при нечињењу председника нижег суда донесе акте из његовог делокруга. Председник непосредно вишег суда може тражити од нижег суда обавештења о примени прописа, току поступка, као и све податке о раду. Суд републичког ранга, апелациони суд и суд са 30 и више судија има управитеља суда. Ако се у једном месту налази седиште више судова који не испуњавају наведене услове, ти судови имају заједничког управитеља суда који се распоређује у суд опште надлежности највишег степена у том месту. Изузетно, ако се више судова налази у истој згради, могу имати заједничког управитеља суда који се одређује у складу са договором председника тих судова. Председник суда поверава управитељу суда обављање материјално-финансијских и организационо-техничких послова. Послови управитеља суда детаљније се уређују Судским пословником. Управитељ суда за послове који су му поверени одговара председнику суда. Суд има секретара суда. Секретар суда помаже председнику суда у пословима судске управе, у складу са Судским пословником. Ако суд нема управитеља суда, организационо-техничке послове председник суда може поверити секретару суда. Правосудна управа се стара о спровођењу закона и других прописа у вези са уређењем и радом судова. Послове правосудне управе врше Високи савет судства и министарство надлежно за правосуђе. Послови правосудне управе које врши Високи савет судства јесу: доношење упутства за састављање извештаја о раду судова; утврђивање општих смерница за унутрашње уређење судова; вођење личних листова судија, судија поротника и судског особља; предлагање дела буџета за рад судова за текуће расходе, осим расхода за судско особље и одржавање опреме и објеката, као и расподелу ових средстава; вршење надзора над наменским коришћењем буџетских средстава и вршење надзора над финансијским и материјалним пословањем судова. Послови правосудне управе које врши министарство надлежно за правосуђе јесу: праћење рада судова; прикупљање статистичких и других података о раду судова; давање сагласности на правилник о унутрашњој организацији и систематизацији радних места у суду; надзор над поступањем у предметима у прописаним роковима и поступањем по притужбама и представкама; предлагање дела буџета за расходе за судско особље и за одржавање опреме и објеката, као и расподела ових средстава; предлагање дела буџета за инвестиције, пројекте и друге програме за рад правосудних органа; старање о смештајним условима, опремању и обезбеђењу судова; надзор над финансијским и материјалним пословањем судова и Високог савета судства; уређење и развој правосудног информационог система; развој и спровођење капиталних пројеката и других програма за правосудне органе; постављање и разрешење судских вештака и тумача. Ништав је сваки појединачни акт правосудне управе којим се дира у самосталност и независност суда и судија