Влада којој је престао мандат до избора нове Владе може да врши само послове одређене законом. По Закону о Влади, Влада којој је престао мандат може вршити само текуће послове и не може предлагати Народној скупштини законе и друге опште акте нити доносити прописе, изузев ако је њихово доношење везано за законски рок или то налажу потребе државе, интереси одбране или природна, привредна или техничка несрећа. Поред тога, Влада којој је престао мандат не може постављати државне службенике на положај у органима државне управе, а при вршењу оснивачких права Републике Србије може једино да именује или да сагласност на именовање вршиоца дужности директора и чланова управног и надзорног одбора. Такође, Влада којој је престао мандат не може председнику Републике предложити распуштање Народне скупштине. Члану Владе мандат престаје пре истека времена на које је изабран: констатовањем оставке, изгласавањем неповерења у Народној скупштини и разрешењем од стране Народне скупштине, на предлог председника Владе. Интерпелација. По Уставу, интерпелацију у вези са радом Владе или појединог члана Владе може поднети најмање 50 народних посланика. Садржина интерпелације је, заправо, тражење одговора и објашњења у вези са неким конкретним питањима или појавама из надлежности рада Владе или појединог члана Владе. На први поглед, интерпелација највише личи на посланичко питање, али се од њега битно разликује, не само по томе што интерпелацију може поднети најмање 50 народних посланика (насупрот томе, сваки народни посланик има право да постави посланичко питање поједином министру или Влади, из њихове надлежности), већ пре свега по процедури која следи након достављања одговора на поднету интерпелацију и по последицама до којих подношење интерпелације може да доведе. Тако, по Пословнику Народне скупштине, посланичко питање поставља се у писменом облику или усмено (с тим да излагање посланика који поставља питања не може да траје дуже од три минута), а после добијеног одговора на посланичко питање, народни посланик који је поставио питање има право да, у трајању од највише три минута, коментарише одговор на своје питање или да постави допунско питање. По добијању одговора на допунско питање, народни посланик има право да се изјасни о одговору, у трајању од највише два минута и тиме се процедура у вези са посланичким питањем завршава. С друге стране, интерпелација се, по Пословнику Народне скупштине, подноси председнику Народне скупштине у писменом облику и она мора да садржи јасно и сажето формулисано питање које треба да се размотри, образложење на највише две стране, име овлашћеног представника подносиоца интерпелације, као и потписе свих народних посланика који су је поднели. Влада или члан Владе доставља председнику Народне скупштине свој одговор на интерпелацију најкасније у року од 30 дана од дана пријема интерпелације. Народна скупштина расправља и гласа о одговору који су на интерпелацију поднели Влада или члан Владе коме је интерпелација упућена. Ако Народна скупштина изгласа да прихвата достављени одговор, наставиће да ради по усвојеном дневном реду. Међутим, ако Народна скупштина гласањем не прихвати одговор Владе или члана Владе, приступиће се гласању о неповерењу Влади или члану Владе, уколико претходно, по неприхватању одговора на интерпелацију, председник Владе, односно члан Владе не поднесе оставку. Дакле, неприхватање одговора на интерпелацију најављује превремени престанак мандата Владе, односно члана Владе. Наиме, неприхватање од стране већине народних посланика аргумената који су дати у одговору на интерпелацију јасно указује на то да су Влада или члан Владе изгубили поверење скупштинске већине. Стога је гласање о неповерењу, заправо, логична последица већ констатованог губитка поверења. Пошто је у оваквој ситуацији прилично извесно да ће већина која није гласала за прихватање одговора на интерпелацију потом гласати за неповерење Влади, односно члану Владе, дата је могућност подношења оставке пре него што се овом гласању приступи. Да се институт интерпелације не би злоупотребљавао, Устав утврђује да се о питању које је било предмет интерпелације не може поново расправљати пре истека рока од 90 дана