исцрпене све друге правне могућности њихове заштите. У Италији поступак за контролу уставности и законитости нормативних аката могу да покрену судови свих степена уколико се питање уставности појави приликом решавања конкретног спора. Даље, то право припада и државним органима у облику апстрактне контроле и њен предмет су закони региона или провинција (који се оспоравају) или то право имају и сами региони у вези са законом државе или других региона (који се оспоравају). Изузетно се и грађанима признаје то право да покрену поступак контроле уставности закона, као и самом Уставном суду који то ради по својој иницијативи. Код нас у Србији је такође предвиђен шири круг овлашћених предлагача за покретање поступка пред Уставним судом, и то су државни органи, органи аутономних покрајина, јединица локалне самоуправе као и народни посланици у поступку за оцену уставности или законитости и они се разликују од такозваних иницијатора по чијој иницијативи сам Уставни суд може када има основа својим решењем да покрене поступак. 2. ТОК ПОСТУПКА ПРЕД УСТАВНИМ СУДОМ Код свих уставних судова разликују се две фазе у њиховом поступку: претходни поступак и главни поступак у коме се врши разматрање и одлучивање. Овај претходни поступак, само име каже, бави се неким претходним питањима од којих зависи вођење главног поступка а то је решавање о процесним претпоставкама (али и сметњама) за вођење поступка пред уставним судом. У овом претходном поступку уставни суд се бави пре свега оном почетном и најважнијом процесном радњом везаном за покретање поступка и испитује да ли постоји ваљан предлог или, ако је у питању иницијатива, да ли ће да је прихвати или одбаци ако сматра да нема основа за покретање и вођење поступка. Ова фаза поступка је у рукама судије појединца или, тачније, судије известиоца који врши те претходне радње и испитује да ли постоје процесне претпоставке и услови за вођење поступка, као што предузима и друге мере да би се добили потребни подаци за одлучивање од стране уставног суда. У току овог претходног поступка, судија известилац тражи и потребна обавештења и податке од подносиоца предлога, уставне жалбе или иницијативе као и од других учесника (државних органа и правних лица) у поступку