заштите и остваривања имовинских интереса Републике, односно ужих територијалних јединица а овлашћено је и да пре покретања парнице или другог поступка предузима и потребне мере ради споразумног решења спора. Као законски заступник материјалних интереса Републике и ужих територијалних заједница, јавно правобранилаштво има право да добије на увид сва документа (писмена) која су му потребна у конкретном предмету (спору) да би заступало и бранило те интересе и надлежни судови и други органи су дужни да му их доставе. 3. СУДОВИ (ОРГАНИ) ЗА ПРЕКРШАЈЕ Део правосудног система чине и органи који спроводе прекршајни поступак и изричу санкције за учињене прекршаје. То су код нас (у Србији) органи управе и прекршајни судови. У првом степену у прекршајном поступку решавају органи управе (изричу само новчане казне) и прекршајни судови (у свим осталим случајевима), док у другом степену Виши прекршајни суд одлучује о жалбама на првостепене одлуке, решава о сукобу и преношењу месне надлежности судова, као што врши и друге послове одређене законом. За прекршаје који су прописани законом или уредбом, односно одлуком скупштина (покрајинске, градске или општинске), изричу се прекршајне казне које могу бити: казна затвора (најдуже до тридесет дана), новчана казна, рад у јавном интересу, као и казнени поени са поништењем важења возачке дозволе, док се према малолетницима изричу васпитне мере. 4. АРБИТРАЖЕ Оне се образују ради решавања спорова између привредних организација и других правних субјеката који произилазе из њихових економских или уговорних (пословних) односа. Ове арбитраже се уговарају од стране уговорача, потписника уговора, и замењују суд јер се евентуални спорови из уговора износе пред њих на решавање. Оне се образују како за решавање унутрашњих спорова тако и оних са иностраним елементом и онда се ради о међународној арбитражи. И у једном и у другом случају странке својим споразумом образују Арбитражни суд који води поступак, изводи све потребне доказне радње и доноси арбитражну одлуку.51 5. МИРОВНА ВЕЋА