локалне службенике. Још уже јединице унутар каунтија су његови дистрикти, образовани на функционалном принципу, као рецимо: судски, цивилни или полицијски дистрикт за вршење наведених послова док неки други дистрикти служе и као подручје за спровођење избора (изборне јединице) или за управљање школама и сеоским путевима. Специјални дистрикти су функционалне јединице образоване за различите послове и области локалног живота као што су: школе, аутопутеви, наводњавање или одводњавање и др. и њихово подручје може да се поклапа или са подручјем целог каунтија или само тауна. Град је друго подручје локалног живота и организације и он као самоуправна јединица врши како послове које му поверава савезна држава, тако и оне од локалног значаја који су важни за живот и развитак града. Град има своју локалну организацију на челу са саветом који врши најважније послове локалне самоуправе. Поред њега, ту су још и председник града као извршни орган и локална администрација са разноврсним градским управним службама: стамбеном, комуналном, полицијом, за здравствену заштиту, регулисање саобраћаја и др. Све ове бројне облике локалне самоуправе у САД проф. Ратко Марковић сврстава у три типична модела и то: а) први и најстарији је модел мер-савет у коме су мер(председник) и савет изабрани непосредно од грађана; б) други је тзв. комисијски модел у коме постоји посебно тело (изабрано од грађана) који врши и законодавну и извршну власт, с тим да чланови тог тела руководе посебним управним ресорима; в) и трећи је менаџерски модел са менаџером као стручњаком и носиоцем извршних и управних функција, али и одговорности за планирање и реализацију свих важних послова и пројеката града. ђ) Локална самоуправа у Француској За разлику од земаља са демократском локалном традицијом и организацијом, Француска је земља са јаком централизацијом власти и у њој нема праве локалне самоуправе, него је то више локална управа подређена контроли централне државне власти. У систему Француске локалне организације постоје две локалне заједнице: општине и департмани, при чему су општине самоуправне заједнице (истина, ограничене) док су департмани као административне јединице облици деконцентрације управне власти. Француска општина има двоструки карактер јер је и децентрализована локална заједница али и административно-територијална јединица тако да се у њој обављају поред изворних, локалних (којих је мање) и они други, важнији