укупног броја грађана. д) Односи између органа Републике Србије и органа јединице локалне самоуправе Односи између централних и нецентралних (локалних) органа показују колики је степен централизације власти у држави, с тим да је данас јако изражена тенденција ка децентрализацији и јачању права локалних заједница. Но, без обзира на тај већи или мањи степен децентрализације, и даље је централна власт мање-више фактор ограничавања локалне аутономије и има функцију надгледања законитости њеног рада, али се појављује и у функцији партнера локалне власти. Што се тиче односа органа Републике Србије према органима локалне самоуправе, може да се каже да су они постављени на више нивоа и нису једносмерни, већ су двосмерни и подразумевају и одређени степен међусобне сарадње. Тако, органи и службе јединице локалне самоуправе у вршењу својих послова могу да дају органима Републике (и аутономије) иницијативе за уређивање односа од значаја за локалну самоуправу, подносе представке и дају предлоге у погледу поступања органа Републике, траже мишљења од надлежног органа Републике у вези са применом закона и других прописа и учествују у припреми закона и других прописа који су значајни за локалну самоуправу. У смислу те међусобне сарадње републичке и локалне власти, органи Републике (и аутономије) су овлашћени да обавештавају органе и службе јединице локалне самоуправе о мерама које предузимају (или ће их предузети) у извршавању закона и других прописа или заштити уставности и законитости и др. пружају стручну помоћ органима и службама јединице локалне самоуправе, траже извештаје, податке и обавештења о обављању послова из делокруга јединице локалне самоуправе и врше друге послове у складу са законом и другим прописима. У оквиру надзора над законитошћу рада локалне самоуправе, Република има своје надлежности, односно овлашћења да предузима одређене мере према органима локалне самоуправе ради обезбеђења њиховог законитог рада. Тако Влада може (на предлог надлежног министарства) да до одлуке Уставног суда обустави извршење прописа или другог општег акта органа јединице локалне самоуправе, с тим да је дужна, одмах или најкасније у року од 5 дана од дана обуставе тог извршења, да покрене пред Уставним судом поступак за оцену уставности, односно законитости спорног акта. И надлежно министарство з