Алексиса Де Токвила који сматра да у федерацији, баш због постојања више народа који живе заједно, мора и да се изврши деоба суверености, тако да може да се говори и о суверености савезне државе, али и суверености федералних јединица. И наш угледни правни теоретичар, проф. Р. Лукић, критикује гледиште о недељивости суверености у федерацији и сматра да је то само једно од гледања на ово питање јер су могућа различита правна решења. По њему и савезна, федерална држава има све карактеристике суверене власти, али и државе чланице које задржавају знатан део суверености па је тако код федерације сувереност, као логичан правни принцип, доведена у питање јер је ту и власт држава чланица ограничена влашћу савезне државе и обрнуто. Шта више, и наш великан Слободан Јовановић, који је доследно бранио став о јединственој суверености, на крају је признао да је Американцима пошло за руком да створе нову врсту федерализма, заснованог не на суверености удружених држава, него на деоби суверености између савеза и држава. Из овога може да се закључи да оно што је логично не мора увек и да буде исправно и прихватљиво јер се у животу често срећу друштвени и правни модели који нису потпуно сагласни с теоријом. Ипак, имајући у виду природу саме власти која је нужно једна, јединствена, намеће се као исправан став да и сувереност мора да буде таква - дакле, недељива и да припада савезној држави, а не федералним јединицама. При томе федералне јединице имају у федерацији једну сферу послова у којој су самосталне, која се третира као њихова надлежност а не сувереност па се тако и каже да се надлежности могу делити, али не и сувереност која је само једна, јединствена. Та самосталност федералних јединица је већа и садржајнија од, рецимо, самосталности аутономних јединица или локалне самоуправе, али опет по квалитету није равна самосталности или суверености коју има држава, тако да федералне јединице, иако доста наликују држави, ипак то нису јер немају сувереност. в) Карактеристике положаја федералних јединица у федерацији За оцену карактера федерације и разумевање њене правне суштине је важно утврдити и положај федералних јединица као њених конститутивних делова. Може се слободно рећи да карактер и положај федералних јединица и њихови односи са федерацијом дају печат и самом федеративном уређењу једне земље. Федерација не може да постоји без федералних јединица које чине њену суштину, унутрашњ