Из уступљених јавних прихода општини припада: порез на приходе од самосталне делатности, порез на приходе од пољопривреде и шумарства, порез на приходе од непокретности, порез на добитке од игара на срећу и др. затим накнаде за коришћење добара од општег интереса (минералних сировина, водотока, шума и др.) као и део пореза на промет производа и услуга, оствареног на територији локалне самоуправе који им се додељује у процентном износу (општини 8%, граду 10% и граду Београду 15%). г) Локално одлучивање и органи општине у Републици Србији Локална самоуправа у свом изворном и демократском смислу значи право грађана на управљање и одлучивање у локалним заједницама. То учешће грађана у вршењу локалне власти може бити како непосредно, тако и преко њихових изабраних представника у локалним органима. Послови из надлежности општине врше се преко њених органа и то: а) скупштине општине, б) председника општине и в) општинског већа. Скупштина општине је представнички орган који врши основне функције локалне власти. Чине је одборници изабрани од самих грађана на непосредним изборима и то на време од четири године, с тим да њихов број не може бити мањи од 19, ни већи од 75. Супштина општине доноси најважније акте локалне самоуправе и то: статут, буџет и завршни рачун, програм развоја и урбанистички план, као и друге прописе, затим именује и разрешава органе комуналних јавних предузећа (управне и надзорне органе и директоре), бира председника скупштине општине и његовог заменика, поставља и разрешава секретара скупштине и врши друге послове таксативно наведене у закону. На челу скупштине општине је њен председник који организује њен рад, сазива седнице и председава им и обавља друге послове предвиђене законом и статутом општине. Извршна функција у општини у целини припада председнику општине, он је у правом смислу њен шеф, тако да се у његовом положају огледа модел председничког система власти на локалном нивоу. Овако јака позиција председника општине је новим Уставом од 2006. године је донекле ослабљена јер се он више не бира (и не опозива) непосредним путем већ од стране Скупшине општине. Председник општине покрива целокупну извршну власт, тако да више не постоји извршни одбор као самосталан извршни орган, већ је сада то општинско веће које је подређено председнику општине који предлаже његов састав и њиме председава. У смислу своје јаке позиције и извршне функције