јединица додељује федерацији. Ту је сада претпоставка надлежности у корист федерације, при чему је та надлежност федералних јединица одређена позитивно, а надлежност федерације на негативан начин. За сваку федерацију је посебно важно како је решено питање расподеле законодавних овлашћења између федерације и федералних јединица јер се свакако ради о најважнијој државној власти од чијег обима и начина вршења зависи и сам карактер федерације и степен остваривања федералног принципа. Као и уопште код расподеле надлежности, тако се и код ове расподеле законодавне власти разликује како искључива надлежност федерације, тако и искључива надлежност федералних јединица али и заједничка, мешовита надлежност која опет може да се различито организује и врши. Тако је могуће да исту правну материју регулишу и федерација и федералне јединице истовремено (паралелно односно паралелна надлежност) али тако да федерација у тој материји утврђује само начела и оквире, препуштајући федералним јединицама њихово конкретизовање према властитим потребама и специфичним условима. Други начин вршења заједничке законодавне надлежности се огледа у томе што исту законску материју регулишу и федерација и федералне јединице али не истовремено, него једна поред друге, тако да ако федерација не донесе свој закон у једној области, онда су федералне јединице слободне да својим законом уреде ту област односа све док федерација ту не донесе свој закон. Што се тиче материје коју обухвата искључива законодавна надлежност федерације, ту се пре свега ради о оним питањима и односима који су од општедруштвеног, општефедералног значаја, па их и треба јединствено уредити и у њима поставити систем. То су најпре питања одбране, безбедности земље, спољне политике, јединственог тржишта, монетарног, банкарског, царинског и др. система, телекомуникације, саобраћај и др. Искључива законодавна надлежност федералних јединица обухвата ону материју и питања (нпр. културу, просвету, унутрашњу трговину итд.) која су од значаја само за федералне јединице и у којима треба да се изразе њихове бројне разлике и специфичности. И у мешовитој законодавној надлежности такође се налази један круг питања и послова који су од интереса за законодавство и федерације и федералних јединица па их и треба заједнички регулисати. У нашој бившој федерацији, СР Југославији од 1992. год. та мешовита законодавна надлежност је обухватала порески систем, заштиту животне средине, својинско-правне и радне односе, као и социјално осигурање. д) Представљање федералних јединица у органима власти федерације