осталог) и разликује од конфедерације код које нема расподеле надлежности између савеза и држава чланица, него има само простог поверавања, преношења одређених послова на заједничке органе, док је већина осталих послова у искључивој надлежности самих држава чланица. За федерацију је карактеристично да се у њој остварује систем двоструке власти: с једне стране постоји савезна, централна власт која обавља послове из своје надлежности на целој територији федерације а с друге стране постоје и органи власти федералних јединица који функционишу у границама своје надлежности. Овај фигуративно речено, дупли колосек у вршењу власти федерације остварује се несметано јер свака власт функционише неометано од друге власти и обрнуто. При томе је федерална власт територијално неограничена јер се простире на целој територији федерације, док је власт федералних јединица просторно ограничена и сведена у оквире административних граница тих јединица. Што се тиче саме расподеле надлежности између федерације и федералних јединица, треба рећи да је она у рукама федерације односно утврђена у федералном уставу и на њу утичу бројни и разноврсни чиниоци (национални и други), с тим да сви они немају исти значај и дејство јер су у неким федералним системима важнији једни чиниоци или показатељи, а у другим федерацијама неки други. Треба рећи и да једном успостављени односи у расподели надлежности између федерације и федералних јединица нису тако заувек дати, постављени, већ се и мењају у корист или на штету федерације, односно федералних јединица па су тако извор честих или повремених унутрашњих сукоба и противуречности које угрожавају стабилност саме федерације. Иако се расподелом надлежности настоје да остваре што чистији односи између федерације и федералних јединица, у животу то никад није могуће постићи без одређених неспоразума па и дубљих трвења која се одражавају и на саму чврстину и трајност федерације. Расподела надлежности између федерације и федералних јединица се врши на различите начине, при чему је најлогичније поћи од принципа да су неки послови сами по себи предодређени да припадну федерацији, (спољни послови, безбедност и сл.) а други федералним јединицама. Зато је најбоље и најцелисходније да сви послови који су од интереса за целу државу припадну федерацији а да они други који су од мањег (регионалног) значаја припадну федералним јединицама. Но како је тешко увек повући прецизну границу између надлежности федерације и федералних јединица, то се појављују и послови из тзв. мешовите надлежности, они које заједнички врше и федерација и федералн